Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Strategi, ledelse og intuition

Bag om Strategi, ledelse og intuition

Strategi, ledelse og intuition præsenterer, hvordan kriser ofte består af tre perioder, der på hver sin måde stiller krav til, hvordan man som leder kan bruge virksomhedens strategi og værdier som et kompas til at sikre, at virksomheden klarer sig bedst muligt igennem. BOOM: Den første periode er en tilstand af chok, hvor overlevelse, sikring af likviditet og kriseledelse spiller en central rolle DOOM: Den næste periode er en oplevelse af dommedagslignende usikkerhed, hvor kriseledelse kombineres med mere strategiske refleksioner, og krisen også bruges som en mulighed for at udvikle sig mere resilientBLOOM: Den sidste periode tager form som en mere transformativ og refleksiv proces, hvor nye veje og muligheder udfolder sig. Strategi, ledelse og intuition rummer en række unikke indblik, der kommer helt tæt på, hvordan ledere agerer strategisk, når verden på skelsættende vis ændrer sig. Kom med bag lukkede døre hos en række virksomheder i tøj- og tekstil-branchen undervejs i de kriser, der opstod i kølvandet på pandemien, der ramte verden i 2020. Bogen præsenterer både konkrete og teoretiske bud på, hvordan blandt andet digitale transformationer og bæredygtighed blev forstået og håndteret på tværs af de 20 deltagende virksomheder. Strategi, ledelse og intuition er skrevet på baggrund af interviews med 20 administrerende direktører i mode- og tekstilindustrien i begyndelsen, midten og ved udgangen af pandemien. Ledernes strategiske refleksioner og handlinger giver indblik i, hvordan man bedriver strategisk ledelse, når en virksomhed pludselig står over for en strøm af uforudsigelighed.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788759340097
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 260
  • Udgivet:
  • 3. april 2023
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 173x242x16 mm.
  • Vægt:
  • 567 g.
  • BLACK NOVEMBER
  På lager
Leveringstid: 1-3 hverdage
Forventet levering: 20. november 2024

Beskrivelse af Strategi, ledelse og intuition

Strategi, ledelse og intuition præsenterer, hvordan kriser ofte består af tre perioder, der på hver sin måde stiller krav til, hvordan man som leder kan bruge virksomhedens strategi og værdier som et kompas til at sikre, at virksomheden klarer sig bedst muligt igennem.

BOOM: Den første periode er en tilstand af chok, hvor overlevelse, sikring af likviditet og kriseledelse spiller en central rolle DOOM: Den næste periode er en oplevelse af dommedagslignende usikkerhed, hvor kriseledelse kombineres med mere strategiske refleksioner, og krisen også bruges som en mulighed for at udvikle sig mere resilientBLOOM: Den sidste periode tager form som en mere transformativ og refleksiv proces, hvor nye veje og muligheder udfolder sig. Strategi, ledelse og intuition rummer en række unikke indblik, der kommer helt tæt på, hvordan ledere agerer strategisk, når verden på skelsættende vis ændrer sig. Kom med bag lukkede døre hos en række virksomheder i tøj- og tekstil-branchen undervejs i de kriser, der opstod i kølvandet på pandemien, der ramte verden i 2020. Bogen præsenterer både konkrete og teoretiske bud på, hvordan blandt andet digitale transformationer og bæredygtighed blev forstået og håndteret på tværs af de 20 deltagende virksomheder.

Strategi, ledelse og intuition er skrevet på baggrund af interviews med 20 administrerende direktører i mode- og tekstilindustrien i begyndelsen, midten og ved udgangen af pandemien. Ledernes strategiske refleksioner og handlinger giver indblik i, hvordan man bedriver strategisk ledelse, når en virksomhed pludselig står over for en strøm af uforudsigelighed.

Brugerbedømmelser af Strategi, ledelse og intuition



Find lignende bøger
Bogen Strategi, ledelse og intuition findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.