Markedets billigste bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Stresshåndtering på arbejdspladsen

- En håndbog om ledelse, trivsel og psykisk arbejdsmiljø

Bag om Stresshåndtering på arbejdspladsen

Trods det store udvalg af stresslitteratur har der længe manglet en håndbog til ledere, HR-folk og tillids- og sikkerhedsrepræsentanter, der fortæller, hvordan man kan undgå stress på arbejdspladsen. Nu er den her. I bogen gennemgår forfatteren en række værktøjer og fremgangsmåder, der kan hjælpe den enkelte virksomhed i arbejdet med trivsel og stressbekæmpelse. Når en medarbejder går ned med stress, kan det ofte skyldes, at der er et stressende miljø i virksomheden. Det gælder derfor om at skabe en arbejdsplads, hvor trivsel og det psykiske arbejdsmiljø er i højsædet. Bogens pointe er, at stress aldrig er den enkeltes ansvar – det er hele arbejdspladsens. Derfor er det vigtigt, at arbejdspladsen aktivt forebygger stress og arbejder for øget trivsel. Bogens første del giver baggrunds- og generel viden om stress og stressmestring på det personlige plan og sluttes af med et afsnit om psykisk arbejdsmiljø. Bogens anden del beskriver konkret og ved hjælp af en lang række redskaber den proces, som en virksomhed eller organisation skal igennem for at arbejde seriøst med forebyggelse af stress.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788778879219
  • Udgivet:
  • 1. august 2009
Leveringstid: Straks på e-mail

Beskrivelse af Stresshåndtering på arbejdspladsen

Trods det store udvalg af stresslitteratur har der længe manglet en håndbog til ledere, HR-folk og tillids- og sikkerhedsrepræsentanter, der fortæller, hvordan man kan undgå stress på arbejdspladsen. Nu er den her.
I bogen gennemgår forfatteren en række værktøjer og fremgangsmåder, der kan hjælpe den enkelte virksomhed i arbejdet med trivsel og stressbekæmpelse. Når en medarbejder går ned med stress, kan det ofte skyldes, at der er et stressende miljø i virksomheden. Det gælder derfor om at skabe en arbejdsplads, hvor trivsel og det psykiske arbejdsmiljø er i højsædet. Bogens pointe er, at stress aldrig er den enkeltes ansvar – det er hele arbejdspladsens. Derfor er det vigtigt, at arbejdspladsen aktivt forebygger stress og arbejder for øget trivsel. Bogens første del giver baggrunds- og generel viden om stress og stressmestring på det personlige plan og sluttes af med et afsnit om psykisk arbejdsmiljø. Bogens anden del beskriver konkret og ved hjælp af en lang række redskaber den proces, som en virksomhed eller organisation skal igennem for at arbejde seriøst med forebyggelse af stress.

Brugerbedømmelser af Stresshåndtering på arbejdspladsen



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.