Bag om Vil du det & har du det? Så vis det! Din person som brand
Uanset hvem du er, hvad du beskæftiger dig med og hvor du er i din karriere, har du allerede et personligt brand. Et image. Praktisk talt alt om og ved dig kommunikerer. Alt hvad du siger, syner og gør.
Så hvad er dit personlige brand? Hvad tænker, mener og siger andre om dig, om både din faglighed og personlighed? Hvordan virker du på dem? Hvilke aftryk sætter du, og hvilke indtryk efterlader du? På hvilken måde skiller du dig ud?
Du kan ikke vælge, ikke at have et brand. Det har du som sagt allerede. Det er derimod helt dit eget valg, om du selv vil definere, iscenesætte, kommunikere og lede dit brand. Dit personlige brand kan blive forskellen mellem succes og fiasko for dig. Sat på spidsen: Hvis du vælger ikke selv at skabe dit brand, risikerer du at andre gør det for dig. Så er du i værste fald får, ikke hyrde. Vil og tør du det?
Din rejse i personlig branding starter inden i dig selv. Der er flere forskellige veje til at brande sig selv, så du skal vælge din vej. Den vej, du er mest tryg ved, og hvor du bedst kan være dig selv og i balance. Du skal sætte din person før dit brand. Så hvem er du, hvad kan du (der gør en positiv forskel for andre), og hvorfor vil du? Du skal ikke kun blive noget, men du skal også være nogen. Først når du vil og har det, skal du vise det. Træde ind og brænde igennem på de forskellige scener i dit arbejdsliv.
Bogen handler kort sagt om personlig ledelse, branding og kommunikation. Den beskriver personlig branding som et fænomen i tiden, et centralt begreb og en professionel disciplin. Den beskriver den personlige brandingproces i 4 hovedfaser: Henholdsvis at definere, iscenesætte, kommunikere og lede brand’et.
Bogen bygger bl.a. på forfatterens 101 personlige samtaler med forskellige danskere, heriblandt en række kendte erhvervsledere, politikere, musikere, forfattere, idrætsfolk og mange andre. Ingen nævnt, ingen glemt her. De er alle listet i bogen, og de lever alle på og mellem linjerne.
Vis mere