Bag om Co-teaching og skoleudvikling
Bedre inklusion, skoleudvikling og samarbejde på tværs.
Co-teaching er en tilgang til at arbejde med inklusion i skolen, hvor de professionelle arbejder tæt sammen om alle undervisningens led. Co-teaching er samtidig en vej til skolens samlede udvikling – med afsæt i de professionelles egen læring og samarbejde.
CO-TEACHING OG SKOLEUDVIKLING giver praktiske råd og konkret vejledning i, hvordan man integrerer co-teaching i skolens liv. Hvor starter man? Hvordan vedligeholder man og indtænker co-teaching som en integreret måde at arbejde med skolens udvikling på?
Bogen giver eksempler fra forskningen og praksis på, hvordan lærere, ledere m.fl. kan bruge co-teaching til alles fordel. Det handler om at udvikle og skabe inkluderende undervisning, faglige kompetencer, dialogisk læring og en demo kratisk samarbejdskultur.
Bogen henvender sig til alle, der arbejder med pædagogisk udvikling og praksis i grundskolen: ledere, lærere, pædagoger, pædagogiske konsulenter og psykologer. Den er også til undervisere og studerende på læreruddannelsen og videregående uddannelser.
Om forfatteren:
Micki Sonne Kaa Sunesen ph.d. i relationspædagogik, kompetenceudvikling og professionelles læring, selvstændig forsker og konsulent i firmaet Nordic Learning - Research and Education.
Vis mere