Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Introduktion til Mikroøkonomi

Bag om Introduktion til Mikroøkonomi

Økonomisk teori og metode er en del af grundlaget i ethvert samfundsvidenskabeligt studium. Introduktion til Mikroøkonomi introducerer økonomisk teori om markedsøkonomi og markedskræfter, og henvender sig til studerende ved videregående uddannelser uden forkundskaber i teoretisk mikroøkonomi.Introduktion til Mikroøkonomi omhandler markedet og dets forskellige konkurrenceformer, præsenteret med referencer til den teorihistoriske udvikling. Den er et redskab til at forstå samfunds- og erhvervsøkonomiske problemstillinger i mikroøkonomisk perspektiv og kritisk kunne forholde sig til disse i en tid, hvor den markedsøkonomiske tænkning udbredes til næsten alle dele af samfundslivet. Dette er derfor en brugsbog og værktøjskasse, som også skulle give grundlag for egne studier i forbindelse med projektarbejde og faglig diskussion. Om forfatteren Jesper Jespersen er dr.scient.adm., professor i samfundsøkonomi ved Roskilde Universitet. Har beskæftiget sig med fagområderne Makroøkonomi, Økonomisk politik og Videnskabsteori. Læs mere om forfatter og professor Jesper Jespersen. Erik Gaden. IndholdsoversigtForord Kapitel 1. Indledning Kapitel 2. Efterspørgsel Kapitel 3. Udbud Kapitel 4. Monopolistisk konkurrence og fuldkommen konkurrence Kapitel 5. Oligopol og monopol Kapitel 6. Den offentlige sektors opgaver Kapitel 7. International handel Kapitel 8. Miljø og ressourcer Kapitel 9. Cost benefit-analyser Stikordsregister

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788757435191
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 241
  • Udgivet:
  • 1. februar 2016
  • Udgave:
  • 3
  • Størrelse:
  • 154x230x16 mm.
  • Vægt:
  • 390 g.
  • BLACK NOVEMBER
  På lager
Leveringstid: 1-3 hverdage
Forventet levering: 27. november 2024

Beskrivelse af Introduktion til Mikroøkonomi

Økonomisk teori og metode er en del af grundlaget i ethvert samfundsvidenskabeligt studium.

Introduktion til Mikroøkonomi introducerer økonomisk teori om markedsøkonomi og markedskræfter, og henvender sig til studerende ved videregående uddannelser uden forkundskaber i teoretisk mikroøkonomi.Introduktion til Mikroøkonomi omhandler markedet og dets forskellige konkurrenceformer, præsenteret med referencer til den teorihistoriske udvikling.

Den er et redskab til at forstå samfunds- og erhvervsøkonomiske problemstillinger i mikroøkonomisk perspektiv og kritisk kunne forholde sig til disse i en tid, hvor den markedsøkonomiske tænkning udbredes til næsten alle dele af samfundslivet. Dette er derfor en brugsbog og værktøjskasse, som også skulle give grundlag for egne studier i forbindelse med projektarbejde og faglig diskussion.

Om forfatteren
Jesper Jespersen er dr.scient.adm., professor i samfundsøkonomi ved Roskilde Universitet. Har beskæftiget sig med fagområderne Makroøkonomi, Økonomisk politik og Videnskabsteori. Læs mere om forfatter og professor Jesper Jespersen. Erik Gaden.
IndholdsoversigtForord
Kapitel 1. Indledning
Kapitel 2. Efterspørgsel
Kapitel 3. Udbud
Kapitel 4. Monopolistisk konkurrence og fuldkommen konkurrence
Kapitel 5. Oligopol og monopol
Kapitel 6. Den offentlige sektors opgaver
Kapitel 7. International handel
Kapitel 8. Miljø og ressourcer
Kapitel 9. Cost benefit-analyser
Stikordsregister

Brugerbedømmelser af Introduktion til Mikroøkonomi



Find lignende bøger
Bogen Introduktion til Mikroøkonomi findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.