Markedets billigste bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Læringsmålorienteret didaktik og dannelse

Bag om Læringsmålorienteret didaktik og dannelse

Læringsmålorienteret didaktik er alle de overordnede og bagvedliggende didaktiske valg og beslutninger, læreren foretager, når hun planlægger, gennemfører og evaluerer undervisning med læringsmål som omdrejningspunkt. Denne bog om læringsmålorienteret didaktik og dannelse er skrevet ud fra en ambition om at udfolde den didaktik, der fylder i skoledebatten, på skolerne, i læreruddannelsen og i videreuddannelse af lærere. Forfatterne vil med bogen gerne vise, at der ikke behøver at være en modsætning mellem læringsmål og dannelse, og samtidig pege på de faldgruber, der er i den læringsmålstyrede undervisning. Bogen henvender sig til alle, der er engagerede i folkeskolens opgaver og udvikling, herunder lærerteam, vejledere, konsulenter, ledere i folkeskolen og studerende på læreres grund-, efterog videreuddannelse. Leon Dalgas Jensen er lektor, ph.d. og uddannelsesforsker på Professionshøjskolen UCC. Han har som underviser og konsulent beskæftiget sig med uddannelsesudvikling og didaktik og har stået for kompetenceudviklingsforløb i læringsmålorienteret didaktik for lærere i flere kommuner. Han forsker i kulturfagenes didaktik og demokratisk dannelse. Leon er forfatter til en række forskningspublikationer og artikler vedrørende didaktik. Dorte Østergren-Olsen er lektor i dansk på Videreuddannelsen, UCC, vidensmedarbejder i Forskningsenheden og uddannet cand.pæd. i didaktik mshp. dansk. Hun har som underviser og udviklingskonsulent medvirket til adskillige kompetenceudviklingsforløb for lærere og pædagoger i grundskolen. Desuden er hun lærebogsforfatter og har bidraget til flere lærebøger.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788771607079
  • Beskyttelse:
  • DRM
  • Udgivet:
  • 31. maj 2018
Leveringstid: Straks på e-mail

Beskrivelse af Læringsmålorienteret didaktik og dannelse

Læringsmålorienteret didaktik er alle de overordnede og bagvedliggende didaktiske valg og beslutninger, læreren foretager, når hun planlægger, gennemfører og evaluerer undervisning med læringsmål som omdrejningspunkt.
Denne bog om læringsmålorienteret didaktik og dannelse er skrevet ud fra en ambition om at udfolde den didaktik, der fylder i skoledebatten, på skolerne, i læreruddannelsen og i videreuddannelse af lærere. Forfatterne vil med bogen gerne vise, at der ikke behøver at være en modsætning mellem læringsmål og dannelse, og samtidig pege på de faldgruber, der er i den læringsmålstyrede undervisning.
Bogen henvender sig til alle, der er engagerede i folkeskolens opgaver og udvikling, herunder lærerteam, vejledere, konsulenter, ledere i folkeskolen og studerende på læreres grund-, efterog videreuddannelse.
Leon Dalgas Jensen er lektor, ph.d. og uddannelsesforsker på Professionshøjskolen UCC. Han har som underviser og konsulent beskæftiget sig med uddannelsesudvikling og didaktik og har stået for kompetenceudviklingsforløb i læringsmålorienteret didaktik for lærere i flere kommuner. Han forsker i kulturfagenes didaktik og demokratisk dannelse. Leon er forfatter til en række forskningspublikationer og artikler vedrørende didaktik.
Dorte Østergren-Olsen er lektor i dansk på Videreuddannelsen, UCC, vidensmedarbejder i Forskningsenheden og uddannet cand.pæd. i didaktik mshp. dansk. Hun har som underviser og udviklingskonsulent medvirket til adskillige kompetenceudviklingsforløb for lærere og pædagoger i grundskolen. Desuden er hun lærebogsforfatter og har bidraget til flere lærebøger.

Brugerbedømmelser af Læringsmålorienteret didaktik og dannelse



Find lignende bøger
Bogen Læringsmålorienteret didaktik og dannelse findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.