Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Leg på spil

- i pædagogik og uddannelse

Bag om Leg på spil

Leg skal skabe dybere læring, udvikle børnenes personlighed, åbne for tværfaglighed, skabe interesse for STEM-fagene, innovere didaktikken på professionsuddannelserne ? Legen og det legende betragtes i disse år som løsning på en række udfordringer inden for pædagogik, uddannelse og offentlig ledelse. Det er dejligt, at legen kommer tilbage. Men det skaber nye udfordringer, når den ellers frie leg bliver formålsrettet. Derfor er det vigtigt at undersøge, hvad legen bliver brugt til, hvem der vil hvad med legen, og hvad der bliver sat på spil, når børn, undervisere, pædagoger, forskere og ledere skal lege. Forfatterne bidrager med deres forskellige fagligheder - psykologi, idehistorie, historie, pædagogik, sociologi og antropologi - til en bred forståelse af leg, til kritiske refleksioner og til begejstring over legen og dens mangfoldige former. Bogens 17 kapitler er inddelt i tre dele: 1. Leg er ikke bare leg: Historiske vinkler 2. Der sættes noget på spil, når vi skal lege 3. Legens genkomst og potentialer Leg på spil i pædagogik og uddannelse henvender sig især til studerende, praktikere og forskere inden for pædagogik, uddannelse og ledelse samt andre med almen interesse for legens aspekter og potentialer.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788750062752
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 340
  • Udgivet:
  • 2. februar 2023
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 175x240x22 mm.
  • Vægt:
  • 586 g.
  • BLACK NOVEMBER
  På lager
Leveringstid: 1-2 hverdage
Forventet levering: 25. november 2024

Beskrivelse af Leg på spil

Leg skal skabe dybere læring, udvikle børnenes personlighed, åbne for tværfaglighed, skabe interesse for STEM-fagene, innovere didaktikken på professionsuddannelserne ?
Legen og det legende betragtes i disse år som løsning på en række udfordringer inden for pædagogik, uddannelse og offentlig ledelse.
Det er dejligt, at legen kommer tilbage. Men det skaber nye udfordringer, når den ellers frie leg bliver formålsrettet. Derfor er det vigtigt at undersøge, hvad legen bliver brugt til, hvem der vil hvad med legen, og hvad der bliver sat på spil, når børn, undervisere, pædagoger, forskere og ledere skal lege.
Forfatterne bidrager med deres forskellige fagligheder - psykologi, idehistorie, historie, pædagogik, sociologi og antropologi - til en bred forståelse af leg, til kritiske refleksioner og til begejstring over legen og dens mangfoldige former.
Bogens 17 kapitler er inddelt i tre dele:
1. Leg er ikke bare leg: Historiske vinkler
2. Der sættes noget på spil, når vi skal lege
3. Legens genkomst og potentialer
Leg på spil i pædagogik og uddannelse henvender sig især til studerende, praktikere og forskere inden for pædagogik, uddannelse og ledelse samt andre med almen interesse for legens aspekter og potentialer.

Brugerbedømmelser af Leg på spil



Find lignende bøger
Bogen Leg på spil findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.