Markedets laveste priser
Dag-til-dag levering
Klassisk og moderne pædagogisk teori af Jan Brødslev Olsen Du sparer 12% ift. forlagets pris Spar 12%

Klassisk og moderne pædagogisk teori

af Jan Brødslev Olsen, Svend Brinkmann, Karsten Schnack, Klaus Nielsen, Erik Laursen, Martin Blok Johansen, Kim Rasmussen, Martin Bayer, Jens Erik Kristensen, Frans Gregersen, Bolette Moldenhawer, Eva Gulløv, Kirsten Grønbæk Hansen, Thyge Winther-Jensen, Jens Rasmussen, Jan Kampmann, Tomas Ellegaard, Jesper Holst, Bjørn Hamre, Christian Helms Jørgensen, Ove Korsgaard, Henrik Kaare Nielsen, Jørgen Huggler, Lone Bæk Brønsted, Lars Jakob Muschinsky, Arne Poulsen, Ulf Brinkkjær, Allan Westerling, Gerd Christensen, Eva Bertelsen, Jens Bjerg, Ole Varming, Jens Christian Jacobsen, Staf Callewaert, Steen Nepper Larsen, Ulla Ambrosius Madsen, Peter Østergaard Andersen, Martha Mottelson, Mette Buchardt, Maja Plum, Theresa Schilhab, Trine Øland, Christian Aabro, Tone Saugstad Gabrielsen, Åse Høgsbro Lading, Birgitte Elle, Jacob Klitmøller, Lars Stubbe Teglbjærg, Sune Jon Hansen, Egon Hedegaard, Lene S.K. Schmidt, Anne Marie Eggert Olsen, Lisa Rosén Rasmussen, Jan Thorhauge Frederiksen
Bag om Klassisk og moderne pædagogisk teori

Klassisk og moderne pædagogisk teori giver en indføring i pædagogikkens centrale problemstillinger, teorier, personer og begreber. Bogen indeholder 31 kapitler samt en leksikal del, skrevet af førende danske forskere og ordnet tematisk under følgende overskrifter: Del 1: Pædagogik og teorier om opdragelse, undervisning og uddannelse Del 2: Nationalstat og globalisering Del 3: Fag, viden og undervisning Del 4: Kulturelle og sociale forskelle Del 5: Perspektiver og deres betydning Del 6: Pædagogikkens institutioner Del 7: Socialt og pædagogisk samspil Del 8: Person- og teoriintroduktioner Der er foretaget en del ændringer i denne 3. udgave. Alle kapitler er blevet revideret, sprogligt gennemarbejdet og opdateret. Enkelte kapitler er udgået, og der er tilføjet en ny del om de pædagogiske institutioner. Endelig er introduktionerne til centrale pædagogiske teorier i Del 8 skrevet af nye forfattere med særligt omfattende viden om deres emne. Bogen er desuden blevet underkastet peer review og indgår nu i serien ”Pædagogik og samfund”. Klassisk og moderne pædagogisk teori er redigeret af Peter Østergaard Andersen, lektor i pædagogik ved Institut for medier, erkendelse og formidling, Københavns Universitet, og Tomas Ellegaard, lektor i pædagogisk psykologi ved Institut for Mennesker og Teknologi, Roskilde Universitet.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788741262857
  • Indbinding:
  • Indbundet
  • Sideantal:
  • 1002
  • Udgivet:
  • 25. januar 2017
  • Udgave:
  • 3
  • Størrelse:
  • 186x248x56 mm.
  • Vægt:
  • 1376 g.
  • 511,95 kr.
  • 580,00 kr.
  • 68,05 kr. (12%)
  • 39,95 kr.
  • 1-3 hverdage
  • 14. april 2020
Eller spar samlet 23% som medlem
  • 444,95 kr.
  • 135,05 kr. (23%)
  • 39,95 kr.

Forudsætter medlemskab (ingen binding)
1. uge gratis, herefter 79 kr./md. og kan opsiges når du vil.
Beskrivelse af Klassisk og moderne pædagogisk teori
Klassisk og moderne pædagogisk teori giver en indføring i pædagogikkens centrale problemstillinger, teorier, personer og begreber. Bogen indeholder 31 kapitler samt en leksikal del, skrevet af førende danske forskere og ordnet tematisk under følgende overskrifter: Del 1: Pædagogik og teorier om opdragelse, undervisning og uddannelse Del 2: Nationalstat og globalisering Del 3: Fag, viden og undervisning Del 4: Kulturelle og sociale forskelle Del 5: Perspektiver og deres betydning Del 6: Pædagogikkens institutioner Del 7: Socialt og pædagogisk samspil Del 8: Person- og teoriintroduktioner Der er foretaget en del ændringer i denne 3. udgave. Alle kapitler er blevet revideret, sprogligt gennemarbejdet og opdateret. Enkelte kapitler er udgået, og der er tilføjet en ny del om de pædagogiske institutioner. Endelig er introduktionerne til centrale pædagogiske teorier i Del 8 skrevet af nye forfattere med særligt omfattende viden om deres emne. Bogen er desuden blevet underkastet peer review og indgår nu i serien ”Pædagogik og samfund”. Klassisk og moderne pædagogisk teori er redigeret af Peter Østergaard Andersen, lektor i pædagogik ved Institut for medier, erkendelse og formidling, Københavns Universitet, og Tomas Ellegaard, lektor i pædagogisk psykologi ved Institut for Mennesker og Teknologi, Roskilde Universitet.
Brugerbedømmelser af Klassisk og moderne pædagogisk teori


Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Klassisk og moderne pædagogisk teori findes i følgende kategorier:
Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.