dk-flag   Stort fødselsdagsudsalg   dk-flag
dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag   Vi fejrer fødselsdag med stort udsalg   dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag

Musik i tv-reklamer - teori og analyse

Bag om Musik i tv-reklamer - teori og analyse

Musik i tv-reklamer er et stærkt kommunikativt fænomen. De fleste af os udsættes dagligt for denne musik, og det kan være svært at lukke ørerne for den. Således kan musik i tv-reklamer bl.a. fange vores opmærksomhed, skabe hukommelse og bidrage til at karakterisere det, som reklamen forsøger at sælge. Denne bog er en indføring i, hvad der karakteriserer musik i tv-reklamer, og hvordan musikken kan undersøges i et tekstanalytisk perspektiv. Bogen præsenterer en række kategorier og modeller, som kan bruges til at analysere musik i tv-reklamer og anden lignende musik (fx musik i film, musikvideoer og musik i andre reklamesammenhænge). Bogen henvender sig primært til studerende og undervisere ved mellemlange og lange videregående uddannelser, hvor musik og medieret kommunikation er på dagsordenen, men kan også læses af undervisere på højskoler og i gymnasieskolen, hvor bogens temaer og cases kan inspirere til fx AT-forløb.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788759325292
  • Beskyttelse:
  • DRM
  • Udgivet:
  • 4. August 2011
  • bogreolen-flag   FØDSELSDAGSUDSALG   bogreolen-flag
Leveringstid: Straks på e-mail

Beskrivelse af Musik i tv-reklamer - teori og analyse

Musik i tv-reklamer er et stærkt kommunikativt fænomen. De fleste af os udsættes dagligt for denne musik, og det kan være svært at lukke ørerne for den. Således kan musik i tv-reklamer bl.a. fange vores opmærksomhed, skabe hukommelse og bidrage til at karakterisere det, som reklamen forsøger at sælge.

Denne bog er en indføring i, hvad der karakteriserer musik i tv-reklamer, og hvordan musikken kan undersøges i et tekstanalytisk perspektiv.

Bogen præsenterer en række kategorier og modeller, som kan bruges til at analysere musik i tv-reklamer og anden lignende musik (fx musik i film, musikvideoer og musik i andre reklamesammenhænge).

Bogen henvender sig primært til studerende og undervisere ved mellemlange og lange videregående uddannelser, hvor musik og medieret kommunikation er på dagsordenen, men kan også læses af undervisere på højskoler og i gymnasieskolen, hvor bogens temaer og cases kan inspirere til fx AT-forløb.

Brugerbedømmelser af Musik i tv-reklamer - teori og analyse



Find lignende bøger
Bogen Musik i tv-reklamer - teori og analyse findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.