Udvidet returret til d. 31. januar 2025

På sporet af 2024

Bag om På sporet af 2024

2024 blev året, hvor Lokaltogs Østbane fik nyt spor og en ny endestation i Rødvig. Tre baner fejrede jubilæer, nemlig Odsherredsbanen, Lollandsbanen og Helsinge–Tisvildelejebanen. DSB fik leveret de første Talgo-vognsæt, men de kommer først i drift i 2025. Godstrafikken på det nye signalsystem, ERTMS, er udfordret af, at der i øjeblikket kun er to diesellokomotiver, der kan bruges i godstogene til Aalborg og Rønland. Arriva skiftede navn til GoCollective. Hovedstadens Letbane er begyndt med testkørsler. Den nye Storstrømsbro er ved at tage form og mangler kun de sidste fag. Danmarks Jernbanemuseum er godt i gang med flytningen til det nye museumsmagasin.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788787050852
  • Indbinding:
  • Hardback
  • Sideantal:
  • 100
  • Udgivet:
  • 22. november 2024
  • Størrelse:
  • 246x244x1 mm.
  • Vægt:
  • 1 g.
  • BLACK NOVEMBER
Leveringstid: 1-3 hverdage efter udgivelsesdato
Forventet levering: 25. november 2024

Beskrivelse af På sporet af 2024

2024 blev året, hvor Lokaltogs Østbane fik nyt spor og en ny endestation i
Rødvig. Tre baner fejrede jubilæer, nemlig Odsherredsbanen, Lollandsbanen og Helsinge–Tisvildelejebanen.
DSB fik leveret de første Talgo-vognsæt, men de kommer først i drift i 2025.
Godstrafikken på det nye signalsystem, ERTMS, er udfordret af, at der i
øjeblikket kun er to diesellokomotiver, der kan bruges i godstogene til Aalborg
og Rønland. Arriva skiftede navn til GoCollective. Hovedstadens Letbane er
begyndt med testkørsler. Den nye Storstrømsbro er ved at tage form og mangler
kun de sidste fag. Danmarks Jernbanemuseum er godt i gang med flytningen til
det nye museumsmagasin.

Brugerbedømmelser af På sporet af 2024



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.