Udvidet returret til d. 31. januar 2024

Pædagogik mellem skole og fritid

- Grundbog til pædagoguddannelsen

Bag om Pædagogik mellem skole og fritid

Denne grundbog til pædagoguddannelsens specialisering i skole- og fritidspædagogik er skræddersyet til at bidrage til den studerendes forståelse af de kompetencemål, der er opstillet for uddannelsen. Foruden pædagogisk orienterede uddannelser er denne bog oplagt til pædagoger og andet personale, der beskæftiger sig med skole- og fritidspædagogik. Bogen er inddelt i fire dele, som hver forholder sig til specialiseringens kompetenceområder: Del 1: Barndom, ungdom, didaktik og dannelse Del 2: Identitet, fællesskab, relationer og inklusion Del 3: Udviklings- og læringsrum Del 4: Samarbejde og udvikling Hver del består af fire kapitler, der behandler de forskellige faglige elementer, som det skole- og fritidspædagogiske praksisfelt udgøres af. Dermed stifter den studerende bekendtskab med temaer, som forholder sig direkte til eller udspringer af praksis, og som tilsammen udgør rammen for at forstå de vilkår og betingelser for opvækst, som børn og unge i dag befinder sig i og handler ud fra. Alle bidragydere i bogen har rod i forsknings- og udviklingsrelaterede opgaver og undervisning på det pædagogiske område, ligesom mange af dem har deres daglige gang blandt studerende og færdiguddannede pædagoger. Til udgivelsen hører en omfattende mængde digitale redskaber, hvor den studerende får mulighed for at forfølge de pointer og problemstillinger, som det enkelte kapitel introducerer.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788772340746
  • Beskyttelse:
  • DRM
  • Udgivet:
  • 22. september 2020
  • BLACK NOVEMBER
Leveringstid: Straks på e-mail

Beskrivelse af Pædagogik mellem skole og fritid

Denne grundbog til pædagoguddannelsens specialisering i skole- og fritidspædagogik er skræddersyet til at bidrage til den studerendes forståelse af de kompetencemål, der er opstillet for uddannelsen. Foruden pædagogisk orienterede uddannelser er denne bog oplagt til pædagoger og andet personale, der beskæftiger sig med skole- og fritidspædagogik.
Bogen er inddelt i fire dele, som hver forholder sig til specialiseringens kompetenceområder:
Del 1: Barndom, ungdom, didaktik og dannelse
Del 2: Identitet, fællesskab, relationer og inklusion
Del 3: Udviklings- og læringsrum
Del 4: Samarbejde og udvikling
Hver del består af fire kapitler, der behandler de forskellige faglige elementer, som det skole- og fritidspædagogiske praksisfelt udgøres af. Dermed stifter den studerende bekendtskab med temaer, som forholder sig direkte til eller udspringer af praksis, og som tilsammen udgør rammen for at forstå de vilkår og betingelser for opvækst, som børn og unge i dag befinder sig i og handler ud fra.
Alle bidragydere i bogen har rod i forsknings- og udviklingsrelaterede opgaver og undervisning på det pædagogiske område, ligesom mange af dem har deres daglige gang blandt studerende og færdiguddannede pædagoger.
Til udgivelsen hører en omfattende mængde digitale redskaber, hvor den studerende får mulighed for at forfølge de pointer og problemstillinger, som det enkelte kapitel introducerer.

Brugerbedømmelser af Pædagogik mellem skole og fritid



Find lignende bøger
Bogen Pædagogik mellem skole og fritid findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.