Bag om Prispsykologi
Træt af endeløse diskussioner om hvad prisen skal være – hvor ingen i lokalet rigtig ved, hvad de taler om?
Mangler du et systematisk overblik, der sætter dig i stand til at prissætte dit produkt eller din service – og vide med sikkerhed, at kunderne vil købe, allerede inden du rammer markedet?
Så er der hjælp at hente i Prispsykologi, hvor du finder:
•En systematisk trin-for-trin proces til at prissætte et produkt eller en service – og teste prisen, inden varen rammer markedet.
•En forståelse for, hvordan du bruger betalingsformer, rabatter, abonnementer og loyalitetsklubber til at øge salget, profitten og kundetilfredsheden.
•Avancerede teknikker til at optimere salg og profit i produktporteføljer.
•Et framework til at styre prisforhandlinger, så kunden fokuserer på værdien i stedet for prisen.
•En forståelse for prissætning, der vil bringe dig foran dine kolleger – og konkurrenter.
Denne bog giver dig en metodisk og systematisk proces til at sætte den optimale pris på ethvert produkt eller service.
De seks trin er:
1.Analyse: Find din vares drømmekunde, den situation deres behov opstår i og hvilke dybe benefits din vare kan give.
2.Kategori: Vælg aktivt, hvilke konkurrenter dit produkt skal sammenlignes med i markedet.
3.Positionering: Design, hvordan din kunde skal opfatte dit produkt i forhold til alternativerne i købssituationen.
4.Prototype: Byg en simulation af den valgsituation, du stiller din kunde i, når købet skal foretages.
5.Test: Stresstest dine prispunkter og valg, og justér din kategori og positionering, indtil dine kunders tænder løber i vand.
6.Implementering: Optimér din prissætning i markedet på tværs af salgskanaler, tilbud og konkurrencesituationer.
Metoden er baseret på en unik kombination af moderne beslutningsteori, adfærdsøkonomi og eksperimentel psykologi, og hvert af de seks trin bygger oven på det forrige.
Med Prispsykologi får du de rigtige redskaber til hele tiden at optimere dine priser OG få mere tilfredse kunder.
Vis mere