Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Refleksion og læring

- kompetenceudvikling i arbejdslivet

Bag om Refleksion og læring

Refleksion og læring behandler et af de helt centrale pædagogiske spørgsmål, nemlig spørgsmålet om, hvordan vi lærer gennem erfaringer. I bogen stilles spørgsmålet mere specifikt i forhold til den læring, som foregår i arbejdslivet. Med udgangspunkt i international forskning på området opsamler bogens første del viden om kompetenceudvikling i arbejdslivet og belyser den rolle, som bl.a. produktionsprocessen og arbejdspladsens kultur spiller i denne sammenhæng.En væsentlig del af den læring, som sker i arbejdslivet, knytter sig til deltagernes erfaringer. De fleste teoretikere er enige om, at refleksion udgør en væsentlig del af denne læring. Men de er ikke enige om, hvad refleksion er. For at skabe større klarhed over refleksionsbegrebet præsenteres i bogens anden del en række førende læringsteoretikeres opfattelser. Det drejer sig om John Dewey, Donald Schön, Hubert og Stuart Dreyfus, David Kolb, Peter Jarvis, Jack Mezirow og Stephen Brookfield. Præsentationen af de forskellige forståelser er suppleret med praktiske eksempler. Bogen afsluttes i en samlende konklusion, som præsenterer en model for læring på arbejdspladsen..

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788759320006
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 221
  • Udgivet:
  • 13. december 2002
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 156x231x16 mm.
  • Vægt:
  • 383 g.
  • BLACK WEEK
  På lager
Leveringstid: 1-3 hverdage
Forventet levering: 28. november 2024

Beskrivelse af Refleksion og læring

Refleksion og læring behandler et af de helt centrale pædagogiske spørgsmål, nemlig spørgsmålet om, hvordan vi lærer gennem erfaringer. I bogen stilles spørgsmålet mere specifikt i forhold til den læring, som foregår i arbejdslivet. Med udgangspunkt i international forskning på området opsamler bogens første del viden om kompetenceudvikling i arbejdslivet og belyser den rolle, som bl.a. produktionsprocessen og arbejdspladsens kultur spiller i denne sammenhæng.En væsentlig del af den læring, som sker i arbejdslivet, knytter sig til deltagernes erfaringer. De fleste teoretikere er enige om, at refleksion udgør en væsentlig del af denne læring. Men de er ikke enige om, hvad refleksion er. For at skabe større klarhed over refleksionsbegrebet præsenteres i bogens anden del en række førende læringsteoretikeres opfattelser. Det drejer sig om John Dewey, Donald Schön, Hubert og Stuart Dreyfus, David Kolb, Peter Jarvis, Jack Mezirow og Stephen Brookfield. Præsentationen af de forskellige forståelser er suppleret med praktiske eksempler. Bogen afsluttes i en samlende konklusion, som præsenterer en model for læring på arbejdspladsen..

Brugerbedømmelser af Refleksion og læring



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.