Bag om SOLO-taksonomien i praksis
SOLO-taksonomien i praksis er en håndsrækning til lærere og lærerstuderende i arbejdet med læringsmål og tydelig progression. Bogen præsenterer en række SOLO-redskaber, der kan bruges til at skabe et fælles sprog for læring og hjælpe eleverne med at udvikle et dynamisk tankesæt om læring. Redskaberne kan hjælpe elever og lærere med at identificere og beskrive, hvad de gør, forklare, hvordan det går, og forudsige, hvad de skal gøre som det næste.
I bogen behandles særligt de tre spørgsmål:
•Hvad er SOLO-taksonomien? Kapitel 1 besvarer 'ofte stillede spørgsmål' om SOLO-taksonomien.
•Hvorfor SOLO-taksonomien? Kapitel 2 beskriver nogle af SOLO-taksonomiens væsentlige styrker.
•Hvordan kan SOLO-taksonomien anvendes i praksis? Kapitel 3 skitserer en række konkrete praksisredskaber, såsom SOLO-heksagoner, HOT SOLO-kort og rubrics til selvvurdering.
Vis mere