Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Sprogtilegnelse i et inkluderende perspektiv

- Hos børn, unge og voksne med og uden sproglige vanskeligheder

Bag om Sprogtilegnelse i et inkluderende perspektiv

Sproget udvikles i interaktion med relationskompetente voksne. Denne bog udgør et praksisnært, forskningsbaseret og interaktivt studiemateriale til praktikere og studerende. Den giver mulighed for, at læseren kan gøre sig praktiske erfaringer med sprogarbejde i en tryg ramme. I samarbejde med pædagoger er der til bogen produceret en række film, som – sammen med relevante klip fra YouTube og internetbaserede artikler – ligger på den tilhørende hjemmeside. Læseren afprøver således sin viden via bogens mange øvelser og refleksionsspørgsmål, der tager udgangspunkt i hjemmesidens materiale. På den måde gives der mulighed for at beskrive, vurdere og reflektere over sprogudvikling med udgangspunkt i autentiske børn og autentiske situationer. Udgangspunktet er et grundlæggende, inkluderende sprogsyn med fokus på interaktion og relation som drivkraft for sproglig udvikling og som udgangspunkt for forældreinddragelse. Med bogen i hånden bliver læseren i stand til at planlægge, udføre, dokumentere og evaluere pædagogiske processer, der fremmer mundtlig og skriftlig sprogtilegnelse hos børn, unge og voksne med særlige behov. Hjemmesiden findes på adressen: www.dafolo.dk/sprogtilegnelse.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788771602463
  • Beskyttelse:
  • DRM
  • Udgivet:
  • 22. januar 2013
  • BLACK NOVEMBER
Leveringstid: Straks på e-mail

Beskrivelse af Sprogtilegnelse i et inkluderende perspektiv

Sproget udvikles i interaktion med relationskompetente voksne.
Denne bog udgør et praksisnært, forskningsbaseret og interaktivt studiemateriale til praktikere og studerende. Den giver mulighed for, at læseren kan gøre sig praktiske erfaringer med sprogarbejde i en tryg ramme.
I samarbejde med pædagoger er der til bogen produceret en række film, som – sammen med relevante klip fra YouTube og internetbaserede artikler – ligger på den tilhørende hjemmeside. Læseren afprøver således sin viden via bogens mange øvelser og refleksionsspørgsmål, der tager udgangspunkt i hjemmesidens materiale.
På den måde gives der mulighed for at beskrive, vurdere og reflektere over sprogudvikling med udgangspunkt i autentiske børn og autentiske situationer.
Udgangspunktet er et grundlæggende, inkluderende sprogsyn med fokus på interaktion og relation som drivkraft for sproglig udvikling og som udgangspunkt for forældreinddragelse.
Med bogen i hånden bliver læseren i stand til at planlægge, udføre, dokumentere og evaluere pædagogiske processer, der fremmer mundtlig og skriftlig sprogtilegnelse hos børn, unge og voksne med særlige behov.
Hjemmesiden findes på adressen: www.dafolo.dk/sprogtilegnelse.

Brugerbedømmelser af Sprogtilegnelse i et inkluderende perspektiv



Find lignende bøger
Bogen Sprogtilegnelse i et inkluderende perspektiv findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.