Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Vidensmedier: Et videnskabsteoretisk grundlag

Bag om Vidensmedier: Et videnskabsteoretisk grundlag

Kapitel 2 fra bogen Nye Vidensmedier. Kultur, læring, kommunikation. Bogen omhandler mediers anvendelse i tilegnelse af viden. Digitale og sociale medier skaber nye muligheder for læring og formidling, men signalerer også, at selve vidensbegrebet er blevet mere dynamisk. Undervisere og formidlere må erkende, at de ikke længere har monopol på den viden, der formidles. På internettet er viden til stede i overflod, og elever, studerende og kulturforbrugere finder, deler og producerer selv viden i de dialogiske netværksmedier.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788759397763
  • Udgivet:
  • 27. juni 2011
  • BLACK NOVEMBER
Leveringstid: Straks på e-mail

Beskrivelse af Vidensmedier: Et videnskabsteoretisk grundlag

Kapitel 2 fra bogen Nye Vidensmedier. Kultur, læring, kommunikation. Bogen omhandler mediers anvendelse i tilegnelse af viden. Digitale og sociale medier skaber nye muligheder for læring og formidling, men signalerer også, at selve vidensbegrebet er blevet mere dynamisk. Undervisere og formidlere må erkende, at de ikke længere har monopol på den viden, der formidles. På internettet er viden til stede i overflod, og elever, studerende og kulturforbrugere finder, deler og producerer selv viden i de dialogiske netværksmedier.

Brugerbedømmelser af Vidensmedier: Et videnskabsteoretisk grundlag



Find lignende bøger
Bogen Vidensmedier: Et videnskabsteoretisk grundlag findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.