Bag om Afsætningsstrategi
Afsætningsstrategi er en ny lærebog, der giver en helhedsforståelse for grundlæggende afsætningsmæssige forhold, begreber, modeller og værktøjer.
Lærebogen giver læseren overblikket over, hvordan markedsføring, strategisk planlægning, konkurrentanalyse og segmentering kan spille sammen og styrke salget af virksomhedens produkter. Bogens kapitler gennemgår:
Grundlæggende afsætningsbegreber
Metode
Styringsgrundlaget i virksomheden
Planlægningsniveauer og markedsføringsfunktionen
Virksomhedens interne forhold
Produkters livsforløb - porteføljestyring
Virksomhedens forretnings- og vækststrategier
Virksomhedens eksterne forhold
Branche og konkurrentanalyse
Juridiske forhold - konkurrenceret
Virksomhedens økonomiske situation
Virksomhedens samlede forretningsplan
Det er bogens formål, at læseren efterfølgende i praksis kan bidrage til, analysere og løse virksomhedens nationale og internationale salgs- og markedsføringsopgaver.
Bogen er rettet mod faget Afsætningsstrategi på Akademiuddannelserne
Vis mere