Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Anerkendelse i ledelse

Bag om Anerkendelse i ledelse

Anerkendelse er i dag et centralt begreb på en række forskellige områder, og særligt inden for ledelsesfeltet vinder anerkendende ledelse frem som den foretrukne ledelsesmetode. Samtidig står det klart, at begrebet anerkendelse benyttes i flæng om mange forskellige former for holdninger og adfærd, hvilket betyder, at begrebet fremstår udefineret og diffust. Forfatteren undersøger begrebet anerkendelse i krydsfeltet mellem psykologi, sociologi og ledelse. Forskellige teoretiske retninger bringes i spil. Udgangspunktet er en grundlæggende antagelse om, at anerkendelse nødvendigvis må forstås både som en relationel praksis og som en indre psykologisk tilstand. Dertil kommer en række moralske betragtninger om anerkendelse som en almenmenneskelig ret og pligt. Det postmodernes opbrud med tidligere tiders autoriteter, gennemslaget af informationsteknologi og ikke mindst overskridende nye måder at indgå i menneskelige relationer på, sætter anerkendelse centralt for individets selvforståelse og for den måde ledere og medarbejdere kan interagere på. Bogen henvender sig til ledere, konsulenter og studerende inden for ledelse og organsiationspsykologi.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788741253664
  • Indbinding:
  • Indbundet
  • Sideantal:
  • 288
  • Udgivet:
  • 15. april 2010
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 136x215x20 mm.
  • Vægt:
  • 355 g.
  • BLACK NOVEMBER
  På lager
Leveringstid: 1-3 hverdage
Forventet levering: 27. november 2024

Beskrivelse af Anerkendelse i ledelse

Anerkendelse er i dag et centralt begreb på en række forskellige områder, og særligt inden for ledelsesfeltet vinder anerkendende ledelse frem som den foretrukne ledelsesmetode. Samtidig står det klart, at begrebet anerkendelse benyttes i flæng om mange forskellige former for holdninger og adfærd, hvilket betyder, at begrebet fremstår udefineret og diffust.
Forfatteren undersøger begrebet anerkendelse i krydsfeltet mellem psykologi, sociologi og ledelse. Forskellige teoretiske retninger bringes i spil. Udgangspunktet er en grundlæggende antagelse om, at anerkendelse nødvendigvis må forstås både som en relationel praksis og som en indre psykologisk tilstand. Dertil kommer en række moralske betragtninger om anerkendelse som en almenmenneskelig ret og pligt.
Det postmodernes opbrud med tidligere tiders autoriteter, gennemslaget af informationsteknologi og ikke mindst overskridende nye måder at indgå i menneskelige relationer på, sætter anerkendelse centralt for individets selvforståelse og for den måde ledere og medarbejdere kan interagere på.
Bogen henvender sig til ledere, konsulenter og studerende inden for ledelse og organsiationspsykologi.

Brugerbedømmelser af Anerkendelse i ledelse



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.