Markedets billigste bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Processer og forandringer

- proceskonsulenten på arbejde i organisationen

Bag om Processer og forandringer

Proceskonsulenter skal vide, hvordan man styrer og leder forandringsopgaver og forandringsprocesser i senmoderne organisationer. I bogen vises dette gennem en klar og gennemgående model for proceskonsulentens arbejde, roller, opgaver og beslutningssituationer. Det særlige ved proceskonsulenter er, at de oftest ikke har den formelle bemyndigelse til at varetage forandringsprocesserne. Det forventes, at de ved hjælp af kommunikationsredskaber og procesmodeller formår at kunne time og tilrettelægge forandringsprocesser og formidle forandring på en måde, der fremmer deltagernes forståelse af den som noget positivt og ønskværdigt. Bogen viser, hvordan proceskonsulenten arbejder med en velbeskrevet opgave og løser den i forhold til opgavens praktiske udformning og dens ansvarsmæssige placering. Vi ser også på proceskonsulentens egen placerings- og kommunikationsopgave og det at engagere forskellige aktører, som måske ikke har helt den samme interesse i forandringen. Endelig ses der også på de metodiske virkemåder og (mellem)menneskelige omstillingsprocesser, som bringer forandringen i fokus og fremmer deltagernes forståelse for forandringen. Bogen er skrevet til videregående uddannelser på diplom- og masterniveau samt andre efteruddannelser, hvor processer og forandringer i organisationer indgår som en del af uddannelsen. Men også organisationskonsulenter og ledere i almindelighed kan have udbytte af bogen.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788741265322
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 256
  • Udgivet:
  • 25. April 2016
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 171x246x18 mm.
  • Vægt:
  • 478 g.
  På lager
Leveringstid: 1-2 hverdage
Forventet levering: 30. April 2024

Beskrivelse af Processer og forandringer

Proceskonsulenter skal vide, hvordan man styrer og leder forandringsopgaver og forandringsprocesser i senmoderne organisationer. I bogen vises dette gennem en klar og gennemgående model for proceskonsulentens arbejde, roller, opgaver og beslutningssituationer.

Det særlige ved proceskonsulenter er, at de oftest ikke har den formelle bemyndigelse til at varetage forandringsprocesserne. Det forventes, at de ved hjælp af kommunikationsredskaber og procesmodeller formår at kunne time og tilrettelægge forandringsprocesser og formidle forandring på en måde, der fremmer deltagernes forståelse af den som noget positivt og ønskværdigt.

Bogen viser, hvordan proceskonsulenten arbejder med en velbeskrevet opgave og løser den i forhold til opgavens praktiske udformning og dens ansvarsmæssige placering. Vi ser også på proceskonsulentens egen placerings- og kommunikationsopgave og det at engagere forskellige aktører, som måske ikke har helt den samme interesse i forandringen. Endelig ses der også på de metodiske virkemåder og (mellem)menneskelige omstillingsprocesser, som bringer forandringen i fokus og fremmer deltagernes forståelse for forandringen.

Bogen er skrevet til videregående uddannelser på diplom- og masterniveau samt andre efteruddannelser, hvor processer og forandringer i organisationer indgår som en del af uddannelsen. Men også organisationskonsulenter og ledere i almindelighed kan have udbytte af bogen.

Brugerbedømmelser af Processer og forandringer



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.