Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Ledelse og læringsudbytte

Bag om Ledelse og læringsudbytte

I 2014 fik Danmark en ny skolereform - en reform, der på mange måder er et resultat af de strømninger, der de seneste årtier er løbet igennem den internationale forskning i skoleledelse. Denne har været optaget af at undersøge, om det er muligt at skabe større læringsudbytte for elever gennem bestemte former for ledelse. Med folkeskolereformens øgede fokus på elevernes læring og læringsudbytte er det derfor oplagt at kaste et blik på de internationale erfaringer, der ligger bag. I denne lille og lettilgængelige bog fremstiller Lonni Hall den internationale forskning i skoleledelse, og ambitionen er at klæde læserne bedre på til at kunne navigere i de vilkår, der gør sig gældende i en dansk skoleleders hverdag. Gennem korte præsentationer af centrale pointer fra forskningen koblet med konkrete indblik i dansk skoleledelsespraksis inviteres læserne med til at reflektere over deres egen ledelsesopgave. Bogen præsenterer tre former for skoleledelse, som vil kunne genkendes mere eller mindre på en dansk skole. Bogen henvender sig først og fremmest til skoleledelser og ledere i skoleforvaltninger, men også lærere og pædagoger i skolen vil have gavn af at læse med.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788759326497
  • Beskyttelse:
  • DRM
  • Udgivet:
  • 15. juni 2016
  • BLACK WEEK
Leveringstid: Straks på e-mail

Beskrivelse af Ledelse og læringsudbytte

I 2014 fik Danmark en ny skolereform - en reform, der på mange måder er et resultat af de strømninger, der de seneste årtier er løbet igennem den internationale forskning i skoleledelse. Denne har været optaget af at undersøge, om det er muligt at skabe større læringsudbytte for elever gennem bestemte former for ledelse.

Med folkeskolereformens øgede fokus på elevernes læring og læringsudbytte er det derfor oplagt at kaste et blik på de internationale erfaringer, der ligger bag.

I denne lille og lettilgængelige bog fremstiller Lonni Hall den internationale forskning i skoleledelse, og ambitionen er at klæde læserne bedre på til at kunne navigere i de vilkår, der gør sig gældende i en dansk skoleleders hverdag.

Gennem korte præsentationer af centrale pointer fra forskningen koblet med konkrete indblik i dansk skoleledelsespraksis inviteres læserne med til at reflektere over deres egen ledelsesopgave. Bogen præsenterer tre former for skoleledelse, som vil kunne genkendes mere eller mindre på en dansk skole.

Bogen henvender sig først og fremmest til skoleledelser og ledere i skoleforvaltninger, men også lærere og pædagoger i skolen vil have gavn af at læse med.

Brugerbedømmelser af Ledelse og læringsudbytte



Find lignende bøger
Bogen Ledelse og læringsudbytte findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.