Bag om Mundtlighed på arbejde
Organisationer og virksomheder rummer enorme mængder information, projektarbejde og forandringsprocesser, hvor medarbejderne i alle organisatoriske lag og afkroge koordinerer og løser opgaver, præsenterer synspunkter og deler viden. Alt sammen, så organisationen kan nå sine strategiske mål. Det kræver medarbejdere, der kan og tør bringe deres viden og erfaring i spil og præge de organisatoriske processer. Her bliver et af medarbejdernes vigtigste redskaber en strategisk tilgang til mundtlig præsentation eller mundtlighed, hvor medarbejderne indtænker de organisatoriske aspekter og kontekster, når de skal præsentere en konkret sag. Mundtlighed på arbejde handler netop om, at alle præsentationer skal ses i forhold til den organisatoriske kontekst, de indgår i. På en praktisk og jordnær måde klædes læseren på til at gennemføre forskellige former for mundtlig formidling på arbejdspladsen. Målet er, at læseren får mod på og sættes i stand til at lade mundtligheden arbejde for sin egen skyld og til hele organisationens bedste. Mundtlighed på arbejde præsentationer i en organisatorisk kontekst henvender sig til erhvervsaktive og kommende erhvervsaktive på erhvervsakademierne.
Vis mere