Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Skolen i Morgen. Nr. 3. November 2013. 17. årgang. Tema: Lektier

Bag om Skolen i Morgen. Nr. 3. November 2013. 17. årgang. Tema: Lektier

Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler: Om hjemmearbejde Af John Hattie Her præsenteres et uddrag af John Hatties resultater omkring effekten af hjemmearbejde på elevens læringsudbytte – og effekten er ikke stor. Hvad betyder lektielæsning for elevers faglige præstationer? Af Ida Gran Andersen Artiklen præsenterer, hvad vi ved om lektiernes betydning for elevernes læringsudbytte. Den peger samtidig på udfordringerne i at søge og få sikker viden om lektiernes betydning, da der er et utal af andre faktorer, både i skolen og uden for, som påvirker elevernes faglige præstationer. Hvordan sikrer vi, at lektier giver fuldt udbytte? Af Adam Valeur Hansen Ud fra en definition af formålet med lektier diskuterer forfatteren i denne artikel lektier i relation til differentiering, variation i metode, mål og feedback, elevens selvledelseskompetence og forældresamarbejdet. Lektier eller ej? Af Flemming B. Olsen I denne artikel indkredser forfatteren de centrale argumenter for og imod lektier og den lektieintegrerede undervisning. Han konkluderer desuden, at skoleledelsen spiller en vigtig rolle i at skabe rum for den didaktiske udvikling, der skal til, for at en lektieintegreret undervisning kan lykkes. Lektiecaféer Af Lars Qvortrup En knivskarp analyse af, hvordan lektiecaféer blev et ideologisk symbol i den politiske debat omkring folkeskolereformen.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788771601459
  • Beskyttelse:
  • DRM
  • Udgivet:
  • 29. november 2013
  • BLACK WEEK
Leveringstid: Straks på e-mail

Beskrivelse af Skolen i Morgen. Nr. 3. November 2013. 17. årgang. Tema: Lektier

Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler:
Om hjemmearbejde
Af John Hattie
Her præsenteres et uddrag af John Hatties resultater omkring effekten af hjemmearbejde på elevens læringsudbytte – og effekten er ikke stor.
Hvad betyder lektielæsning for elevers faglige præstationer?
Af Ida Gran Andersen
Artiklen præsenterer, hvad vi ved om lektiernes betydning for elevernes læringsudbytte. Den peger samtidig på udfordringerne i at søge og få sikker viden om lektiernes betydning, da der er et utal af andre faktorer, både i skolen og uden for, som påvirker elevernes faglige præstationer.
Hvordan sikrer vi, at lektier giver fuldt udbytte?
Af Adam Valeur Hansen
Ud fra en definition af formålet med lektier diskuterer forfatteren i denne artikel lektier i relation til differentiering, variation i metode, mål og feedback, elevens selvledelseskompetence og forældresamarbejdet.
Lektier eller ej?
Af Flemming B. Olsen
I denne artikel indkredser forfatteren de centrale argumenter for og imod lektier og den lektieintegrerede undervisning. Han konkluderer desuden, at skoleledelsen spiller en vigtig rolle i at skabe rum for den didaktiske udvikling, der skal til, for at en lektieintegreret undervisning kan lykkes.
Lektiecaféer
Af Lars Qvortrup
En knivskarp analyse af, hvordan lektiecaféer blev et ideologisk symbol i den politiske debat omkring folkeskolereformen.

Brugerbedømmelser af Skolen i Morgen. Nr. 3. November 2013. 17. årgang. Tema: Lektier



Find lignende bøger
Bogen Skolen i Morgen. Nr. 3. November 2013. 17. årgang. Tema: Lektier findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.