Bag om Skrivelyst og læring
Denne bog sætter fokus på skrivelyst og læring. Skrivning er kompleks, krævende og givende for såvel voksne som børn, men er også en nødvendig social, kommunikativ og kognitiv kompetence, som må have en central placering i undervisningen.
Bogen indeholder eksempler fra praksis og giver forskningens bud på, hvad skrivelyst er, og hvordan man kan fremelske og fastholde skrivelyst i grundskolen både i dansk og i skolens øvrige fag. Læseren kan lade sig inspirere af hver artikels unikke perspektiv på skrivelyst og læring, men også af artiklernes form og udtryk.
Skrivelyst og læring henvender sig til lærerstuderende, lærere, læsevejledere, læsekonsulenter og alle andre, der beskæftiger sig med eller er optaget af børns læsning og skrivning samt skrivelystens betydning for børns læring.
"... Der er noget for alle, der beskæftiger sig med skriveprocesser ... Bogen bør læses af alle undervisere, der arbejder med kommunikative processer, både konkret som dansklærere men også inden for andre områder, hvor der arbejdes skriftsprogmæssigt ..."
Lise Christensen, Læsepædagogen nr. 4/2012.
Vis mere