Bag om Værdiskabende salg i detailhandlen
Hvornår har du sidst anskaffet dig et produkt, der fik alle på vejen til at stimle sammen i beundring på samme måde, som et nyt tv-apparat eller bil gjorde i 1950’erne? Nej vel?
De fleste moderne butikker sælger varer, man kan få tilsvarende overalt. Derfor er man nødt til at give folk andre grunde til at komme i butikkerne, end at man har varer på hylden. Butikken skal flytte sig fra at sælge de gode produkter til at sælge det gode liv og skabe værdi for kunderne i alle led af forretningsmodellen.
Flemming Birch viser, hvordan man som moderne butik kan skabe værdi for kunderne gennem:
Oplevelses- og transformationsøkonomi
Den gode handel
Storytelling, storyselling og storyliving
Trends og trendspotting
Content Marketing
Branding og CSR
Segmentering
Omnichannel
Det gør han med masser af praktiske eksempler fra virkeligheden, som du kan lade inspirere af i din butik.
Flemming Birch er indehaver af konsulentvirksomheden Birch & Birch, der formidler markedstrends i forbrug og detailhandel.
Vis mere