Køb af bøger til indkøbspris forudsætter et medlemskab til kun DKK 79,-/md. (ingen binding).
Første uge er GRATIS - læs mere og se alle fordelene
Indkøbskurv 0

Din indkøbskurv er tom.

DKK 0,00 Gå til kassen
Erhvervsjura 12. udg. af Peter Møgelvang-Hansen Bog, Indbundet

Erhvervsjura 12. udg.

- i et markdsøkonomisk perspektiv

af ,
(Udvid)

Virksomhedsledelse angår flere forskellige problemstillinger såvel fagligt som praktisk. Der er dog ikke nogen faglig tradition for en systematisk behandling af virksomhedens juridiske styring på trods af, at virksomhedens adfærd i alle relationer er underlagt en mere eller mindre intensiv retlig regulering.Mens den traditionelle, juridiske synsvinkel rendyrker juraen som middel til løsningaf foreliggende tvister, består den erhvervsjuridiske opgave i på forhånd at integrere juraen med en virksomheds øvrige styringsredskaber, således at virksomheden, alt taget i betragtning, disponerer optimalt.Denne 12. udgave af Erhvervsjura opdaterer området for erhvervsjura som ledelsesredskab. Bogen gennemgår alle aspekter af ledelse med et erhvervsjuridisk fokus i forhold til interne og eksterne aktører, afsætning, finansiering, HR og forbruger og konkurrence.IndholdsoversigtFørste afsnit: Samfundet, markedet, virksomheden og juraenKapitel 1. Erhvervsjura som ledelsesredskabKapitel 2. Erhvervsvirksomheden og retssystemetAndet afsnit: Virksomhedens afsætningKapitel 3. Aftaler og fuldmagtKapitel 4. KøbKapitel 5. Tjenesteydelser Tredje afsnit. Virksomhedens skadeforvoldelseKapitel 7. ErstatningsrettenKapitel 8. Aftaler om forsikringFjerde afsnit: Virksomhedens finansiering og kreditgivningKapitel 9. Kreditkøb og retten til varenKapitel 10. Aftaler om lån og kreditKapitel 11. Sikkerhed for gældKapitel 13. KreditorforfølgningFemte afsnit: Virksomhedens organisation og personaleKapitel 14. De forskellige virksomhedsformerKapitel 15. Interessentskaber Kapitel 16. Aktieselskaber og anpartsselskaberKapitel 17. Virksomhedens lønmodtagere Sjette afsnit. Virksomheden, forbrugeren og konkurrencenKapitel 18. Konkurrencebegrænsning og monopol Kapitel 19. MarkedsføringKapitel 20. ForbrugerbeskyttelseKapitel 21. Beskyttelse af immaterielle goder Kapitel 22. Beskyttelse af varemærker


  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788762904057
  • Indbinding:
  • Indbundet
  • Udgivet:
  • 23. August 2012

Andre udgaver:

  • Kan ikke skaffes
  • DKK 29,00


Giv din bedømmelse

For at bedømme denne bog, skal du være medlem og dermed logget ind.

Gå til login

Andre bøger af Peter Møgelvang-Hansen,Børge Dahl