Køb af bøger til indkøbspris forudsætter et medlemskab til kun DKK 79,-/md. (ingen binding).
Første uge er GRATIS - læs mere og se alle fordelene
Indkøbskurv 0

Din indkøbskurv er tom.

DKK 0,00 Gå til kassen
Forskning i mediepolitik - mediepolitisk forskning Bog, Hæftet

Forskning i mediepolitik - mediepolitisk forskning

(Udvid)

Siden bruddet på Danmarks Radios monopol i 1980erne og parallelt med det ekspanderende mediemarked er den offentlige debat om massemediernes rolle rykket længere op på mediernes egen dagsorden. Debatten har især kredset om mediers rolle i kultur- og samfundslivet. Hvor høj grad af politisk styring er ønskelig, eller hvor meget skal overlades til markedskræfternes frie spil?I anledning af at professor Frands Mortensen, en af landets mest fremtrædende forskere inden for det mediepolitiske område, fyldte 60 år, arrangerede kollegerne et symposium med bogens titel. Nogle af bidragene herfra er samlet i denne udgivelse.Bidragene spænder vidt rent emnemæssigt: regulering af public service medierne; de globale vilkår for informations- og ytringsfrihed; mediernes ejerforhold og konsekvenserne for et pluralistisk mediebillede.Blandt bidragyderne er professor Trine Syvertsen, direktør Erik Nordahl Svendsen, mediekonsulent Preben Sepstrup - samt naturligvis Frands Mortensen selv.


  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788773949016
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 150
  • Udgivet:
  • 25. Oktober 2004

Andre udgaver:

  • Kan ikke skaffes
  • DKK 19,00


Giv din bedømmelse

For at bedømme denne bog, skal du være medlem og dermed logget ind.

Gå til login