Køb af bøger til indkøbspris forudsætter et medlemskab til kun DKK 79,-/md. (ingen binding).
Første uge er GRATIS - læs mere og se alle fordelene
Indkøbskurv 0

Din indkøbskurv er tom.

DKK 0,00 Gå til kassen
Når internettet har magten af Lasse Lundberg Andreasen Bog, Hæftet

Når internettet har magten

af
(Udvid)

På internettet higer hjemmesider konstant efter brugernes opmærksomhed. Google eller de sociale medier som Facebook og Twitter giver ikke særlige privilegier til offentlige hjemmesider. Med andre ord konkurrerer de offentlige hjemmesider på lige vilkår med pornosider og videoklip af dansende katte på YouTube.  Danmark er langt fremme i forhold til at digitalisere borgernes møde med den offentlige sektor, og der er brugt enorme ressourcer på at udvikle hjemmesider og digitale services. Der er imidlertid for lidt fokus på at gøre disse offentlige digitale informationer og services findbare. I sidste ende betyder det svækket offentlig service for borgere og virksomheder. En hjemmeside, som ikke kan findes, har ingen værdi.  Denne bog viser, hvordan søgemaskiner og andre navigationskanaler fungerer, og giver dermed et grundlag for, at offentlige organisationer kan skabe mere synlighed om deres informationer, ydelser og services. Fremstillingen er unik, fordi den kobler begreber og værktøjer fra online markedsføring med praktiske udfordringer i den offentlige sektor.  Målgrupper er primært offentlige organisationer og selvejende institutioner, men mange interesse- og hjælpeorganisationer, politiske partier, virksomheder har samme behov for øget synlighed på internettet. Den offentlige sektor har ikke længere en privilegeret position i forhold til borgere, virksomheder og interesseorganisationer. I dag er det internettet, der har magten. Thomas Høgenhaven er cand.scient.pol fra Københavns Universitet. Medredaktør af bogen Politisk Psykologi. Arbejder i dag som kreativ direktør i Chrisper Economy og er Ph.D.-stipendiat på CBS, Department of IT Management.Lasse Lundberg Andreasen er cand.scient.pol fra Københavns Universitet. Arbejder i dag som selvstændig konsulent og freelance-journalist.IndholdsoversigtForordGoogle og kampen om opmærksomhedenIndledningOffentlig findbarhedDel 1Kapitel 1. Danskerne og internettetKapitel 2. Sådan fungerer internettet i virkelighedenKapitel 3. Den offentige sektor på internettetDel 2Kapitel 4. SøgemaskineoptimeringKapitel 5. Vertikal søgemaskineoptimering: Kort, video og fotoKapitel 6. Sociale medier, kommunikation og findbarhedkapitel 7. Reklame og sponsorerede resultaterKapitel 8. Brugervenlighed og intern findbarhedKapitel 9. Effektmåling og webanalyseDel 3Kapitel 10. Praktisk guide til søgemaskineoptimeringKapitel 11. Skriv gode webtekster og sæt dem rigtigt opKapitel 12. Google AdWordsKapitel 13. AfslutningAfsluttende checklisteStikord


  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788762903791
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 312
  • Udgivet:
  • 5. September 2011

Andre udgaver:

  • DKK 367,00
  • DKK 475,00
  • DKK 108,00
  • 1-2 hverdage
  • DKK 24,00

Læg i kurv


Giv din bedømmelse

For at bedømme denne bog, skal du være medlem og dermed logget ind.

Gå til login