Udvidet returret til d. 31. januar 2025
Bag om Coaching i perspektiv

en tid hvor "coaching" er på alles læber - og bruges i stadig flere sammenhænge - er dette en bog om coaching, som er andet og mere end "endnu en praksisbog". Bogen er en grundbog, der sætter coaching ind i et større perspektiv og en bredere sammenhæng. I bogen favnes coachingfeltet med fokus på tre centrale områder, og bogen består af 19 kapitler. De er overordnet inddelt med ni praksisorienterede artikler fordelt i delen "Coaching i praksis - retninger og metoder" og ni mere teoriorienterede artikler i delene "Perspektiver på coaching - refleksioner og forklaringsrammer" samt "Effekter af coaching - dokumentation og vidnesbyrd". Antologien afrundes af efterord, der perspektiverer coachingens muligheder og risici fremover. Bogens målgruppe er deltagere på private og universitære uddannelser i og om coaching, der har brug for bred lærebog. Virksomheder, som bruger coaching og arbejder på at implementere værktøjer, praksis og tænkning i arbejdsfunktionen. Foruden alle med interesse for (og undren over) coaching, der har brug for et overblik, en samfundsmæssig perspektivering og en større forståelse for, hvorfor coaching virker. Bogen er redigeret af Kim Gørtz, uddannet på Københavns Universitet (1997) i filosofi og psykologi. Har siden efteråret 2005 været tilknyttet Learning Lab Denmark og Nordea som erhvervs-Ph.d. Anette Prehn er erhvervssociolog og indehaver af where2next, der arbejder med lederudvikling. Uddannet coach fra ITS, London og ICF-certificeret coach (ACC).

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788741252377
  • Udgivet:
  • 1. januar 2008
  • BLACK NOVEMBER
Leveringstid: Straks på e-mail

Beskrivelse af Coaching i perspektiv

en tid hvor "coaching" er på alles læber - og bruges i stadig flere sammenhænge - er dette en bog om coaching, som er andet og mere end "endnu en praksisbog". Bogen er en grundbog, der sætter coaching ind i et større perspektiv og en bredere sammenhæng.
I bogen favnes coachingfeltet med fokus på tre centrale områder, og bogen består af 19 kapitler. De er overordnet inddelt med ni praksisorienterede artikler fordelt i delen "Coaching i praksis - retninger og metoder" og ni mere teoriorienterede artikler i delene "Perspektiver på coaching - refleksioner og forklaringsrammer" samt "Effekter af coaching - dokumentation og vidnesbyrd". Antologien afrundes af efterord, der perspektiverer coachingens muligheder og risici fremover. Bogens målgruppe er deltagere på private og universitære uddannelser i og om coaching, der har brug for bred lærebog. Virksomheder, som bruger coaching og arbejder på at implementere værktøjer, praksis og tænkning i arbejdsfunktionen. Foruden alle med interesse for (og undren over) coaching, der har brug for et overblik, en samfundsmæssig perspektivering og en større forståelse for, hvorfor coaching virker. Bogen er redigeret af Kim Gørtz, uddannet på Københavns Universitet (1997) i filosofi og psykologi. Har siden efteråret 2005 været tilknyttet Learning Lab Denmark og Nordea som erhvervs-Ph.d. Anette Prehn er erhvervssociolog og indehaver af where2next, der arbejder med lederudvikling. Uddannet coach fra ITS, London og ICF-certificeret coach (ACC).

Brugerbedømmelser af Coaching i perspektiv



Find lignende bøger
Bogen Coaching i perspektiv findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.