Køb af bøger til indkøbspris forudsætter et medlemskab til kun DKK 79,-/md. (ingen binding).
Første uge er GRATIS - læs mere og se alle fordelene
Indkøbskurv 0

Din indkøbskurv er tom.

DKK 0,00 Gå til kassen
Motiverende design af Jens Hofman Hansen E-bog, ePub

Motiverende design

- Sådan ændrer du brugernes adfærd på hjemmesiden

af
(Udvid)

Motiverende design er ideen om at designe en hjemmeside, så den bedst muligt kan realisere dit ønske om atændre dine brugeres holdninger og adfærd. Alle virksomheder vil gerne have, at brugerne ikke kun kigger på varerne i deres netbutikker – men også at dekøber dem. Tidens kritiske netbrugere skal motiveres til at handle, og ikke snydes eller bedrages. Det handler ikke kun om mersalg. Motiverende design handler ikke kun om at sælge flere varer. Alle, som vil formidle et budskab via en hjemmeside, har brug for at vide, hvordan man bedst muligt motiverer brugerne til at klikke på et link, læse en tekst, deltage i et diskussionsforum, lære noget nyt eller noget helt femte eller sjette. Brugervenlighed er ikke nok. Motiverende design handler om mere end brugervenlighed. En hjemmeside, der er let at betjene, er ganske vistførste skridt i motivationen af brugeren, men brugervenlighedengør det sjældent alene. Læs i denne bog, hvad du kan gøre mere. Læs denne bog, hvis: du ønsker at komme et skridt videre med atpåvirke brugerne på din hjemmeside; du ønsker at vide, hvordan andre forsøger at påvirke dig; du vil se en lang række eksempler på motiverende danske og udenlandske hjemmesider og forstå hvorfor motivationen lykkes; du tør blive udfordret på din viden om brugervenlighedog få aflivet nogle myter; du vil finde ud af, hvad relevans egentlig er; du vil vide, hvordan sprog, struktur og æstetiskevirkemidler håndteres bedre i praksis. Forfatteren Jens Hofman Hansen er cand. mag.i informationsvidenskab fra Aarhus Universitetog ansat som usabilitykonsulent på Statsbiblioteket i Århus. Han fungerer desuden som selvstændigusabilitykonsulent og argumenterer for, at brugerne skal inddrages i designarbejdet, hvis ikke hjemmesidens design skal baseres på grundløse formodninger om brugernes behov og villighed.


  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788778873194
  • Beskyttelse:
  • DRM
  • Udgivet:
  • 1. Januar 2006

Andre udgaver:

  • DKK 112,00
  • Straks på e-mail

Læg i kurv


Giv din bedømmelse

For at bedømme denne bog, skal du være medlem og dermed logget ind.

Gå til login