Køb af bøger til indkøbspris forudsætter et medlemskab til kun DKK 79,-/md. (ingen binding).
Første uge er GRATIS - læs mere og se alle fordelene
Indkøbskurv 0

Din indkøbskurv er tom.

DKK 0,00 Gå til kassen
Virksomhed i boligen af Helle Lundsgaard E-bog, PDF

Virksomhed i boligen

- For livsstils- og vækstiværksættere

af
(Udvid)

Om bogen:Gør din passion til dit levebrød. Et liv med tid til at planlægge selv. Med plads til familie og børn, uden alenlange trafikkøer på motorvejen. Et liv som sin egen herre – uden at sætte sig i dyr husleje og gæld.Flere og flere vælger at springe ud som selvstændige. Men hvordan? Og hvad gør man, hvis man har tanker om at starte for sig selv og have virksomhed i boligen? Hvad må man, hvad må man trække fra, og hvad skal man have tilladelse til?Det og meget mere sætter den nye bog ’Virksomhed i boligen’ af Helle Lundsgaard fokus på. Den er en hjælp til iværksættere, der vil drive virksomhed fra boligen, og der skulle gerne være nyttige råd at hente, hvad enten man ønsker at flytte hjem til privaten, allerede driver sit erhverv fra boligen eller drømmer om at gøre det. Bogen er derimod ikke en komplet guide i iværksætteri, men fokuserer på de forhold, man som iværksætter skal være opmærksom på.Samtidig er den fuld af inspiration i form af lækre billedserier og interviews med mere end 20 andre iværksættere – store som små og fra mange forskellige brancher. Lige fra designeren, der sidder ved spisebordet til ægteparret, der har indrettet bryghus i den fædrene gård og chokoladefabrikanten, som startede ved køkkenbordet og i dag har et helt gods.Uanset om man drømmer stort eller småt bliver man hjulpet godt på vej af forfatteren, som har oplevet mange af udfordringerne på egen krop i forbindelse med indretningen af kommunikationsbureau i et udhus i baghaven.På www.virksomhediboligen.dk kan læsere og andre debattere emnet og få svar på spørgsmål. Om forfatteren:Helle Lundsgaard er kommunikationsrådgiver og livsstilsekspert, der rådgiver virksomheder inden for især bygge- og anlægsbranchen samt livsstilsvirksomheder. Med 20 års erfaring fra reklame- og mediebranchen sprang hun ud som iværksætter i 2003 og driver i dag kommunikationsbureauet Drømmefabrikken fra et renoveret baghus til privatboligen. Arbejder desuden som professionelt bestyrelsesmedlem.Forfatterens forord:Da jeg blev selvstændig i 2003, var jeg meget bevidst om, at det skulle ske i lejede lokaler ude i byen. Jeg etablerede kommunikationsbureauet Drømmefabrikken, og jeg ønskede at signalere, at jeg drev en virksomhed. Jeg ønskede ikke at blive forvekslet med en freelance kommunikationsrådgiver, som måske kun er selvstændig, til det næste gode job viser sig. En væsentlig forskel for mig lå i at få ordentlige ogpræsentable lokaler, hvor jeg kunne holde kundemøder, og hvor jeg kunne sætte et skilt på døren. Tanken om, at jeg kunne have etableret mig hjemme, end ikke strejfede mig.Jeg søgte også mod et fællesskab og et sted, hvor jeg kunne dele omkostninger til de dengang så dyre farveprintere, netværk mm. Jeg fandt et webbureau med et ledigt kontor, og vi fik god synergieffekt gennem årene. Hvis vækstfabrikker og kontorhoteller havde været udbredt dengang, havde jeg måske valgt denne mulighed for kontorfællesskab.I 2007 havde vi friværdi nok i vores bolig, til at vi gik og overvejede at sætte et baghus i stand, men ikke rigtigt vidste, hvad vi skulle bruge de ekstra 50 m² til. Hvis det da ikke lige skulle være til et kontor til mig. Et hurtigt regnestykke viste, at vi kunne forbedre vores boligs værdivæsentligt ved at sætte baghuset i stand, og ved at jeg gennem årene kunne afdrage på lånet hertil i stedet for at betale husleje til en udlejer. På det tidspunkt havde jeg en veletableret kundekreds spredt over hele landet, og jeg havde fundet ud af, at det var fuldstændig ligegyldigt, hvor i verden jeg sad og arbejdede for at betjene dem. Jeg havde sågar prøvet at være på en lang udlandsrejse, hvor en god internetforbindelse sørgede for, at kunderne intet savnede. Hvordan hele ombygningen forløb, og hvad derskulle indhentes af tilladelser m.m., kan du læse om på de følgende sider. Undervejs opdagede jeg, at den viden og regler om, hvad man kan og må, når man etablerer virksomhed på sin privatadresse, er utrolig fragmenteretog begrænset hos forskellige myndigheder. Det blev lidt af en sport at undersøge tingene, og i de følgende år var der flere og flere i mit netværk, der søgte mine råd om, hvad der skulle til for at etablere virksomhed hjemme. Derfra var skridtet til at skrive en bog for at inspirere endnu flere ikke så stort. Det er mit håb, at mange, der læser bogen, vil få mod på at etablere sig hjemme og opnå glæden ved at få arbejde og fritid til at gå op i en højere enhed.Jeg forudsætter, at jobbet også er en passion, for ellers vil det føles som nogle meget lange arbejdsdage. Efter at have læst bogen vil du forhåbentlig føle, at det ikke behøver være så svært eller dyrt at være iværksætter, så det er bare om at komme i gang. Danmark har brug for flere iværksættere – og du fortjener et godt arbejdsliv!


  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788791586149
  • Udgivet:
  • 5. November 2012

Andre udgaver:

  • Kan ikke skaffes


Giv din bedømmelse

For at bedømme denne bog, skal du være medlem og dermed logget ind.

Gå til login