Markedets billigste bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Globaløkonomi til marketing og service

Bag om Globaløkonomi til marketing og service

Globaløkonomi giver dig værktøjer til at forstå og analysere mikroøkonomiske problemstillinger samt samfundsøkonomiske sammenhænge, og følger fagplanerne for markedsføringsøkonom- og serviceøkonomuddannelserne, men kan også bruges på andre, lignende uddannelser.  Hovedtemaet i bogens første to dele er mikroøkonomi, herunder prisdannelsen under forskellige markedssituationer, effekten af offentlige indgreb samt miljø- og klimaøkonomi. Bogens tredje og fjerde del fokuserer på makroøkonomisk udvikling, med vægt på samfundsøkonomiske faktorer og myndigheders politikker til at påvirke udviklingen.  I forhold til tidligere udgaver er flere kapitler opgraderet og moderniseret, især i mikroøkonomien. Bl.a. er der tilføjet et kapitel om den grønne omstilling, og adfærdsøkonomi er inddraget. Den økonomiske teori bliver forklaret og illustreret med eksempler fra den virkelige verden, og derudover er bogen skrevet, så du også kan starte med makroøkonomien.   Om forfatteren: Hans Jørgen Biede har også udgivet Mikroøkonomi – videregående uddannelser (6. udgave, 2024) og Makroøkonomi – videregående uddannelser (7. udgave, 2023). Bogen ledsages af opgavebogen Globaløkonomi – opgaver, som følger lærebogens struktur.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788702412741
  • Indbinding:
  • Indbundet
  • Sideantal:
  • 468
  • Udgivet:
  • 27. januar 2025
  • Udgave:
  • 4
  • Størrelse:
  • 1x1x1 mm.
  • Vægt:
  • 1 g.
Leveringstid: 1-3 hverdage efter udgivelsesdato
Forventet levering: 29. januar 2025

Beskrivelse af Globaløkonomi til marketing og service

Globaløkonomi giver dig værktøjer til at forstå og analysere mikroøkonomiske problemstillinger samt samfundsøkonomiske sammenhænge, og følger fagplanerne for markedsføringsøkonom- og serviceøkonomuddannelserne, men kan også bruges på andre, lignende uddannelser. 
Hovedtemaet i bogens første to dele er mikroøkonomi, herunder prisdannelsen under forskellige markedssituationer, effekten af offentlige indgreb samt miljø- og klimaøkonomi. Bogens tredje og fjerde del fokuserer på makroøkonomisk udvikling, med vægt på samfundsøkonomiske faktorer og myndigheders politikker til at påvirke udviklingen. 
I forhold til tidligere udgaver er flere kapitler opgraderet og moderniseret, især i mikroøkonomien. Bl.a. er der tilføjet et kapitel om den grønne omstilling, og adfærdsøkonomi er inddraget.
Den økonomiske teori bliver forklaret og illustreret med eksempler fra den virkelige verden, og derudover er bogen skrevet, så du også kan starte med makroøkonomien.
 
Om forfatteren:
Hans Jørgen Biede har også udgivet Mikroøkonomi – videregående uddannelser (6. udgave, 2024) og Makroøkonomi – videregående uddannelser (7. udgave, 2023).
Bogen ledsages af opgavebogen Globaløkonomi – opgaver, som følger lærebogens struktur.

Brugerbedømmelser af Globaløkonomi til marketing og service



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.