Markedets billigste bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Internationalisering

- Indtrængningsproblematikken i et globalt perspektiv

Bag om Internationalisering

Beslutning om valg af indtrængningsstrategi er et centralt strategisk område for enhver virksomhed, som ønsker at markedsføre sine produkter eller serviceydelser på internationale aftagermarkeder. Virksomheder skal tage stilling til dels de indtrængningsformer, der bedst matcher deres interne ressourcer og/eller ambitionsniveau, dels til markedsspecifikke forhold: Samarbejdsmuligheder på markedet, markedets salgspotentiale, risikostrukturer og lignende. Indtrængningsformen er hermed et vigtigt element i virksomhedens samlede indtrængningsstrategi for, hvordan den vil bearbejde og forsyne et udenlandsk aftagermarked. Potentielle operationsformer/distributionsformer anskueliggøres omkring en række fordele/ulemper ved forskellige organisatoriske alternativer via en nærmere vurdering og afvejning af de muligheder, der vil kunne benyttes af en given virksomhed - ud fra realistiske og praktiske betragtninger. Bogen inddrager en række centrale erhvervsøkonomiske teoriområder i forhold til disses bidrag til indtrængningsproblematikken. Ved at sammenligne og stille forskellige teoretiske perspektiver om indtrængningsproblematikken over for hinanden viser bogen, hvordan de enkelte teoretiske perspektiver både komplementerer og substituerer hinanden. De forskellige tilgange til internationale markeder viser, hvordan man i praksis kan basere sit markedsvalg og internationale marketingindsats på et fleksibelt grundlag. Bogen indeholder også flere vigtige modeller samt nyttige henvisninger og oversigter til opdaterede informationskilder om internationale markedsforhold. Bogen kan med fordel bruges i undervisningen sammen med Internationale virksomhedscases. Med supplerende analysemodeller og værktøjer fra 2022.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788759341728
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 150
  • Udgivet:
  • 9. August 2022
  • Udgave:
  • 2
  På lager
Leveringstid: 1-2 hverdage
Forventet levering: 3. Maj 2024

Beskrivelse af Internationalisering

Beslutning om valg af indtrængningsstrategi er et centralt strategisk område for enhver virksomhed, som ønsker at markedsføre sine produkter eller serviceydelser på internationale aftagermarkeder.

Virksomheder skal tage stilling til dels de indtrængningsformer, der bedst matcher deres interne ressourcer og/eller ambitionsniveau, dels til markedsspecifikke forhold: Samarbejdsmuligheder på markedet, markedets salgspotentiale, risikostrukturer og lignende. Indtrængningsformen er hermed et vigtigt element i virksomhedens samlede indtrængningsstrategi for, hvordan den vil bearbejde og forsyne et udenlandsk aftagermarked.

Potentielle operationsformer/distributionsformer anskueliggøres omkring en række fordele/ulemper ved forskellige organisatoriske alternativer via en nærmere vurdering og afvejning af de muligheder, der vil kunne benyttes af en given virksomhed - ud fra realistiske og praktiske betragtninger.

Bogen inddrager en række centrale erhvervsøkonomiske teoriområder i forhold til disses bidrag til indtrængningsproblematikken. Ved at sammenligne og stille forskellige teoretiske perspektiver om indtrængningsproblematikken over for hinanden viser bogen, hvordan de enkelte teoretiske perspektiver både komplementerer og substituerer hinanden. De forskellige tilgange til internationale markeder viser, hvordan man i praksis kan basere sit markedsvalg og internationale marketingindsats på et fleksibelt grundlag.

Bogen indeholder også flere vigtige modeller samt nyttige henvisninger og oversigter til opdaterede informationskilder om internationale markedsforhold.

Bogen kan med fordel bruges i undervisningen sammen med Internationale virksomhedscases. Med supplerende analysemodeller og værktøjer fra 2022.

Brugerbedømmelser af Internationalisering



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.