Dag-til-dag levering
Medier og samfund af Klaus Bruhn Jensen

Medier og samfund

- En introduktion

Bag om Medier og samfund

Medier fra tv, radio og aviser til internet og mobiltelefoner er en uadskilleligdel af politik og økonomi, kultur og hverdag. Denne bog giver en indføring i detgensidige afhængighedsforhold mellem dagens samfund og dagens medier.2. udgaven af Medier og samfund er opdateret og udvidet med:Den nyeste danske og internationale forskning om internet og mobile medier.Flere eksempler om digitale medier og deres betydning i samfundet.Uddybende analyser af forholdet mellem ”nye” og ”gamle” medier.To helt nye kapitler om:Metoder til undersøgelser af medier og kommunikation, bl.a. ud fra bigdata; de store datamængder, som brugen af sociale og andre digitale medierskaber.Mediernes tekster; de tegn, meddelelser og genrer, der er de konkretebærere af kommunikationen i samfundet, og som i stigende grad bevægersig på tværs af medier og sociale kontekster.Bogen henvender sig især til studerende på grundkurser om medier ved universiteter,seminarier og højskoler. Samtidig tilbyder den en opdateret fremstillingom mediernes tilstand til alle, der arbejder med medier og bruger dem til hverdag.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788759317266
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 255
  • Udgivet:
  • 24. september 2013
  • Udgave:
  • 2
  • Størrelse:
  • 156x230x16 mm.
  • Vægt:
  • 579 g.
  • 269,95 kr.
  • 39,95 kr.
  • 1-2 hverdage
  • 29. maj 2020
Andre bøger af Klaus Bruhn Jensen
Se alle titler
Beskrivelse af Medier og samfund
Medier fra tv, radio og aviser til internet og mobiltelefoner er en uadskilleligdel af politik og økonomi, kultur og hverdag. Denne bog giver en indføring i detgensidige afhængighedsforhold mellem dagens samfund og dagens medier.2. udgaven af Medier og samfund er opdateret og udvidet med:Den nyeste danske og internationale forskning om internet og mobile medier.Flere eksempler om digitale medier og deres betydning i samfundet.Uddybende analyser af forholdet mellem ”nye” og ”gamle” medier.To helt nye kapitler om:Metoder til undersøgelser af medier og kommunikation, bl.a. ud fra bigdata; de store datamængder, som brugen af sociale og andre digitale medierskaber.Mediernes tekster; de tegn, meddelelser og genrer, der er de konkretebærere af kommunikationen i samfundet, og som i stigende grad bevægersig på tværs af medier og sociale kontekster.Bogen henvender sig især til studerende på grundkurser om medier ved universiteter,seminarier og højskoler. Samtidig tilbyder den en opdateret fremstillingom mediernes tilstand til alle, der arbejder med medier og bruger dem til hverdag.
Brugerbedømmelser af Medier og samfund


Andre købte også..
Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.