Markedets billigste bøger
Levering: 1 - 2 hverdage
Bag om Skolen i Morgen. Nr. 7. April 2016. 19. årgang. Tema: Ledelse der giver mening

Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler: Bidrager lederudvikling til bedre resultater i skoler og andre offentlige organisationer? Af Lotte Bøgh Andersen, Anne Bøllingtoft, Ann-Louise Holten, Christian Bøtcher Jacobsen og Niels Westergaard-Nielsen I denne artikel fremlægges resultater fra både amerikanske og danske undersøgelser af, hvorvidt lederudvikling bidrager til bedre resultater i skolen. Ved at sætte fokus på, hvilke typer lederudvikling – og dermed ledelsesadfærd – der har de mest positive effekter, giver artiklen endvidere input til, hvordan skolelederne bedst muligt sætter sig selv i stand til at håndtere de udfordringer, de står overfor. Kaldet der ikke kunne høres Af Charlotte Larsen og Steen Hildebrandt Med afsæt i bogen 'Lær af de gyldne øjeblikke' (2015) beskriver denne artikel, hvordan man som organisation kan få meningen tilbage. Ud fra den såkaldte MeningsMetode præsenterer artiklen konkrete redskaber til, hvordan den samlede medarbejderstab, med lederen i spidsen, kan genfinde og genskabe kaldet og meningen med deres arbejde. Opløftende ledelse i en dansk kontekst Af Lasse Reichstein Tidligere i år udkom Andy Hargreaves, Alan Boyle og Alma Harris’ Uplifting leadership på dansk, og denne artikel er det danske forord til oversættelsen. I artiklen præsenteres forfatternes forståelse af begrebet ”opløftende ledelse”, og de seks faktorer der kendetegner virksomheder og skolesystemer, der mod alle odds hæver deres præstationsniveau. Desuden indskriver artiklen bogen i en højaktuel dansk kontekst.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788771604160
  • Beskyttelse:
  • DRM
  • Udgivet:
  • 29. april 2016
Leveringstid: Straks på e-mail

Beskrivelse af Skolen i Morgen. Nr. 7. April 2016. 19. årgang. Tema: Ledelse der giver mening

Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler:
Bidrager lederudvikling til bedre resultater i skoler og andre offentlige organisationer?
Af Lotte Bøgh Andersen, Anne Bøllingtoft, Ann-Louise Holten, Christian Bøtcher
Jacobsen og Niels Westergaard-Nielsen
I denne artikel fremlægges resultater fra både amerikanske og danske undersøgelser af, hvorvidt lederudvikling bidrager til bedre resultater i skolen. Ved at sætte fokus på, hvilke typer lederudvikling – og dermed ledelsesadfærd – der har de mest positive effekter, giver artiklen endvidere input til, hvordan skolelederne bedst muligt sætter sig selv i stand til at håndtere de udfordringer, de står overfor.
Kaldet der ikke kunne høres
Af Charlotte Larsen og Steen Hildebrandt
Med afsæt i bogen 'Lær af de gyldne øjeblikke' (2015) beskriver denne artikel, hvordan man som organisation kan få meningen tilbage. Ud fra den såkaldte MeningsMetode præsenterer artiklen konkrete redskaber til, hvordan den samlede medarbejderstab, med lederen i spidsen, kan genfinde og genskabe kaldet og meningen med deres arbejde.
Opløftende ledelse i en dansk kontekst
Af Lasse Reichstein
Tidligere i år udkom Andy Hargreaves, Alan Boyle og Alma Harris’ Uplifting leadership på dansk, og denne artikel er det danske forord til oversættelsen. I artiklen præsenteres forfatternes forståelse af begrebet ”opløftende ledelse”, og de seks faktorer der kendetegner virksomheder og skolesystemer, der mod alle
odds hæver deres præstationsniveau. Desuden indskriver artiklen bogen i en højaktuel dansk kontekst.

Brugerbedømmelser af Skolen i Morgen. Nr. 7. April 2016. 19. årgang. Tema: Ledelse der giver mening



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.