Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Sprog på arbejde

- - kommunikation i faglige tekster

Bag om Sprog på arbejde

Sprog på arbejde giver det overblik og de redskaber, der skal til for at hjælpe med at højne kvaliteten i kommunikationen. Det er uanset, om det drejer sig om den tekniske systemdokumentation, forhandlerkontrakten, årsrapporten eller personalebladet, uanset om det er mundtligt eller skriftligt, og uanset om kommunikationen foregår på dansk eller på fremmedsprog. Kommunikation i almindelighed og fagkommunikation i særdeleshed er blevet mere og mere betydningsfuld de senere år. Stillingsannoncer efterlyser kommunikative færdigheder hos ansøgerne. For politikere er det en absolut forudsætning at være god til at kommunikere. Og enhver leder eller idrætsudøver er nødt til at kunne kommunikere via medierne. I et samfund og i en verden, der i den grad er gennemsyret af kommunikation, har virksomheder, institutioner og organisationer for længst opdaget, at god kommunikation fremmer deres mål. På den måde er kommunikation og fagkommunikation blevet konkurrenceparametre, der i lige så høj grad kræver kvalitet, som tekniske produktionsprocesser, juridisk sikring og personalepleje gør det. På den baggrund har forfatterne, der alle er lektorer ved Handelshøjskolen i Århus, skrevet en bog, der først og fremmest henvender sig til sprog- og kommunikationsstuderende ved de erhvervssproglige uddannelser. Men den er også relevant for andre sprog- og kommunikationsstuderende, på de klassiske cand.mag.-uddannelser og på de mellemlange videregående uddannelser inden for området. Endelig vil bogen kunne være til nytte for alle, der i deres daglige virke er beskæftiget med at bedømme, optimere og forfatte tekster på dansk eller fremmedsprog i erhvervslivet.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788759341094
  • Beskyttelse:
  • DRM
  • Udgivet:
  • 28. september 2007
  • BLACK NOVEMBER
Leveringstid: Straks på e-mail

Beskrivelse af Sprog på arbejde

Sprog på arbejde giver det overblik og de redskaber, der skal til for at hjælpe med at højne kvaliteten i kommunikationen. Det er uanset, om det drejer sig om den tekniske systemdokumentation, forhandlerkontrakten, årsrapporten eller personalebladet, uanset om det er mundtligt eller skriftligt, og uanset om kommunikationen foregår på dansk eller på fremmedsprog.
Kommunikation i almindelighed og fagkommunikation i særdeleshed er blevet mere og mere betydningsfuld de senere år. Stillingsannoncer efterlyser kommunikative færdigheder hos ansøgerne. For politikere er det en absolut forudsætning at være god til at kommunikere. Og enhver leder eller idrætsudøver er nødt til at kunne kommunikere via medierne.

I et samfund og i en verden, der i den grad er gennemsyret af kommunikation, har virksomheder, institutioner og organisationer for længst opdaget, at god kommunikation fremmer deres mål. På den måde er kommunikation og fagkommunikation blevet konkurrenceparametre, der i lige så høj grad kræver kvalitet, som tekniske produktionsprocesser, juridisk sikring og personalepleje gør det.

På den baggrund har forfatterne, der alle er lektorer ved Handelshøjskolen i Århus, skrevet en bog, der først og fremmest henvender sig til sprog- og kommunikationsstuderende ved de erhvervssproglige uddannelser. Men den er også relevant for andre sprog- og kommunikationsstuderende, på de klassiske cand.mag.-uddannelser og på de mellemlange videregående uddannelser inden for området.

Endelig vil bogen kunne være til nytte for alle, der i deres daglige virke er beskæftiget med at bedømme, optimere og forfatte tekster på dansk eller fremmedsprog i erhvervslivet.

Brugerbedømmelser af Sprog på arbejde



Find lignende bøger
Bogen Sprog på arbejde findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.