Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Krisekommunikation

- Når virksomhedens image og omdømme er truet

Bag om Krisekommunikation

Krisekommunikation er det første større værk på dansk om kriser, kriseledelse og krisekommunikation. Bogen bygger på en multidimensionel tilgang og angriber feltet ud fra fem forskellige dimensioner: En sociologisk dimension (risikosamfundet eller risikocivilisationen) En definitorisk og typologisk dimension (Hvad er en krise? Hvilke typer af kriser findes der?) En ledelsesmæssig dimension (strategisk, proaktiv og proces-orienteret kriseledelse) En kommunikativ dimension (krisekommunikation i tekst og kontekst) En (inter)kulturel dimension (Hvilken indflydelse har kulturen på udøvelsen af kriseledelse og krisekommunikation?) Omdrejningspunktet i bogen er en ny model for krisekommunikation kaldet den retoriske arena, der skal indfange den kompleksitet og dynamik, som kendetegner et kriseforløb, og de mange "stemmer", som kommunikerer til, med, imod eller forbi hinanden under en krise. Krisekommunikation er en akademisk bog og henvender sig først og fremmest til mennesker, der studerer, underviser eller forsker i kriser, kriseledelse og krisekommunikation, men den kan også læses med stort udbytte af praktikere.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788759308677
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 388
  • Udgivet:
  • 20. april 2007
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 170x239x21 mm.
  • Vægt:
  • 924 g.
  • BLACK NOVEMBER
  På lager
Leveringstid: 1-3 hverdage
Forventet levering: 25. november 2024

Beskrivelse af Krisekommunikation

Krisekommunikation er det første større værk på dansk om kriser, kriseledelse og krisekommunikation.
Bogen bygger på en multidimensionel tilgang og angriber feltet ud fra fem forskellige dimensioner:
En sociologisk dimension (risikosamfundet eller risikocivilisationen)
En definitorisk og typologisk dimension (Hvad er en krise? Hvilke typer af kriser findes der?)
En ledelsesmæssig dimension (strategisk, proaktiv og proces-orienteret kriseledelse)
En kommunikativ dimension (krisekommunikation i tekst og kontekst)
En (inter)kulturel dimension (Hvilken indflydelse har kulturen på udøvelsen af kriseledelse og krisekommunikation?)
Omdrejningspunktet i bogen er en ny model for krisekommunikation kaldet den retoriske arena, der skal indfange den kompleksitet og dynamik, som kendetegner et kriseforløb, og de mange "stemmer", som kommunikerer til, med, imod eller forbi hinanden under en krise.
Krisekommunikation er en akademisk bog og henvender sig først og fremmest til mennesker, der studerer, underviser eller forsker i kriser, kriseledelse og krisekommunikation, men den kan også læses med stort udbytte af praktikere.

Brugerbedømmelser af Krisekommunikation



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.