Markedets billigste bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Skolen i Morgen. Nr. 2. Oktober 2016. 20. årgang. Tema: Ledelse med skolens formål i sigte

Bag om Skolen i Morgen. Nr. 2. Oktober 2016. 20. årgang. Tema: Ledelse med skolens formål i sigte

Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler: Læringsmål i en læringskultur Af Claus Madsen I denne artikel sættes der fokus på, hvordan tydelige og konkrete mål kan støtte den enkelte medarbejder i at arbejde i den retning, organisationen ønsker, og derigennem udvikle en stærk læringskultur. Ledelse med skolens formål i sigte Af Louise Klinge Denne artikel beskriver, hvordan lærere for at trives og kunne engagere sig i undervisningen skal have understøttet tre psykologiske behov: selvbestemmelse, kompetence og samhørighed, og kommer herefter med eksempler på, hvordan lederen kan sørge for, at læreren føler sig understøttet i disse behov. Fra læringsmål til læringskultur Af Peter Andersen Artiklen omhandler bevægelsen fra læringsmål – som en ikke-integreret del af en egentlig læringskultur – til en læringskultur, hvor læringsmål er et vigtigt slutprodukt og pejlemærke for skolens kultur. Bevægelsen til en læringskultur går via skabelsen af professionelle læringsfællesskaber Kronik: Giv plads til faglig ledelse i skolerne Af Claus Hjortdal, Holger Bloch Olsen og Mikael Axelsen I denne kronik argumenterer de tre forfattere for at nytænke dialogen mellem kommunal forvaltning og skoleledere, hvis skoleledere skal have held med at fokusere på den faglige ledelse af lærernes opgave i klasselokalet.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788771605358
  • Beskyttelse:
  • DRM
  • Udgivet:
  • 31. oktober 2016
Leveringstid: Straks på e-mail

Beskrivelse af Skolen i Morgen. Nr. 2. Oktober 2016. 20. årgang. Tema: Ledelse med skolens formål i sigte

Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler:
Læringsmål i en læringskultur
Af Claus Madsen
I denne artikel sættes der fokus på, hvordan tydelige og konkrete mål kan støtte den enkelte medarbejder i at arbejde i den retning, organisationen ønsker, og derigennem udvikle en stærk læringskultur.
Ledelse med skolens formål i sigte
Af Louise Klinge
Denne artikel beskriver, hvordan lærere for at trives og kunne engagere sig i undervisningen skal have understøttet tre psykologiske behov: selvbestemmelse, kompetence og samhørighed, og kommer herefter med eksempler på, hvordan lederen kan sørge for, at læreren føler sig understøttet i disse behov.
Fra læringsmål til læringskultur
Af Peter Andersen
Artiklen omhandler bevægelsen fra læringsmål – som en ikke-integreret del af en egentlig læringskultur – til en læringskultur, hvor læringsmål er et vigtigt slutprodukt og pejlemærke for skolens kultur. Bevægelsen til en læringskultur går via skabelsen af professionelle læringsfællesskaber
Kronik: Giv plads til faglig ledelse i skolerne
Af Claus Hjortdal, Holger Bloch Olsen og Mikael Axelsen
I denne kronik argumenterer de tre forfattere for at nytænke dialogen mellem kommunal forvaltning og skoleledere, hvis skoleledere skal have held med at fokusere på den faglige ledelse af lærernes opgave i klasselokalet.

Brugerbedømmelser af Skolen i Morgen. Nr. 2. Oktober 2016. 20. årgang. Tema: Ledelse med skolens formål i sigte



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.