Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Skolen i Morgen. Nr. 3. November 2012. 16. årgang. Tema: Ny Nordisk Skole

Bag om Skolen i Morgen. Nr. 3. November 2012. 16. årgang. Tema: Ny Nordisk Skole

Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler: Ny Nordisk Skole skal inspirere resten af verden Christine Antorini ønsker, at Ny Nordisk Skole skal inspirere resten af verden, fordi skolesystemet i Norden kan noget særligt. Mere frihed, styrket faglighed og øget internationalisering i folkeskolen Mai Henriksen ser folkeskolen som fremtidens vækstdynamo, hvor samarbejde, innovation og iværksætteri skal udvikles. Ny Nordisk Skole skal være mere end bare et fancy navn Vera Rosenbeck påpeger, at det er et kardinalpunkt, at reformen gror nedefra, ellers kan den ikke skabe reelle forandringer. Ny Nordisk Skole … også for forældre! Benedikte Ask Skotte ser flere spor af noget kendt i Ny Nordisk Skole og spørger, hvad der egentlig kan betegnes som det nye? Men giver samtidig tilsagn om, at forældrene gerne vil være med. Hvor skal vi hen, du? Claus Hjortdal ser Ny Nordisk Skole som den pædagogiske del af skolens aktuelle reformtilgange og tillægger projektet potentiale som inspirator til den nødvendige skoleudvikling. Ny Nordisk Skole – folkeskolereform og de frie grundskoler Kurt Ernst mener de klare mål, dogmerne og manifestet rammer ind i de frie skolers pædagogiske grundlag og selvforståelse. Ny Nordisk Skole – en uddannelsesrevolution Sinne Pedersen værdsætter, at der efter mange år med et væld af lovændringer på skoleområdet nu er etableret en anden udviklingstilgang. Ny Nordisk Skole er muligvis folkeskolens sidste redning Niels Chr. Sauer mener, at projektet er det første initiativ i lang tid, der går op imod 90’ernes new public management-regime. Hovedpunkter i årets lovprogram på skoleområdet

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788771603231
  • Beskyttelse:
  • DRM
  • Udgivet:
  • 29. november 2012
  • BLACK NOVEMBER
Leveringstid: Straks på e-mail

Beskrivelse af Skolen i Morgen. Nr. 3. November 2012. 16. årgang. Tema: Ny Nordisk Skole

Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler:
Ny Nordisk Skole skal inspirere resten af verden
Christine Antorini ønsker, at Ny Nordisk Skole skal inspirere resten af verden, fordi skolesystemet i Norden kan noget særligt.
Mere frihed, styrket faglighed og øget internationalisering i folkeskolen
Mai Henriksen ser folkeskolen som fremtidens vækstdynamo, hvor samarbejde, innovation og iværksætteri skal udvikles.
Ny Nordisk Skole skal være mere end bare et fancy navn
Vera Rosenbeck påpeger, at det er et kardinalpunkt, at reformen gror nedefra, ellers kan den ikke skabe reelle forandringer.

Ny Nordisk Skole … også for forældre!
Benedikte Ask Skotte ser flere spor af noget kendt i Ny Nordisk Skole og spørger, hvad der egentlig kan betegnes som det nye? Men giver samtidig tilsagn om, at forældrene gerne vil være med.
Hvor skal vi hen, du?
Claus Hjortdal ser Ny Nordisk Skole som den pædagogiske del af skolens aktuelle reformtilgange og tillægger projektet potentiale som inspirator til den nødvendige skoleudvikling.

Ny Nordisk Skole – folkeskolereform og de frie grundskoler
Kurt Ernst mener de klare mål, dogmerne og manifestet rammer ind i de frie skolers pædagogiske grundlag og selvforståelse.
Ny Nordisk Skole – en uddannelsesrevolution
Sinne Pedersen værdsætter, at der efter mange år med et væld af lovændringer på skoleområdet nu er etableret en anden udviklingstilgang.
Ny Nordisk Skole er muligvis folkeskolens sidste redning
Niels Chr. Sauer mener, at projektet er det første initiativ i lang tid, der går op imod 90’ernes new public management-regime.
Hovedpunkter i årets lovprogram på skoleområdet

Brugerbedømmelser af Skolen i Morgen. Nr. 3. November 2012. 16. årgang. Tema: Ny Nordisk Skole



Find lignende bøger
Bogen Skolen i Morgen. Nr. 3. November 2012. 16. årgang. Tema: Ny Nordisk Skole findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.