Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Skolen i Morgen. Nr. 8. Maj 2016.19. årgang. Tema: Ledelse af professionel, praksisnær kompetenceudvikling

Bag om Skolen i Morgen. Nr. 8. Maj 2016.19. årgang. Tema: Ledelse af professionel, praksisnær kompetenceudvikling

Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler: Nye tværfaglige lederteams – hvordan får man dem til at fungere effektivt? Af Rasmus Thy Grøn og Claus Elmholdt I denne artikel sættes der fokus på, hvad der skal til for at få nye tværfaglige lederteams til at fungere effektivt, så der produceres ledelse, der understøtter udviklende og sammenhængende læringsbaner for børn i den integrerede heldagsskole. Deprivatisering af praksis gennem undervisningsrunder Af Thomas R.S. Albrechtsen Denne artikel diskuterer, hvordan lærere kan arbejde på at deprivatisere deres praksis ved hjælp af undervisningsrunder, hvad det kræver af ledelsen, og hvordan det kan understøtte arbejdet i et professionelt læringsfællesskab. Evaluering og feedback mellem ledelse og medarbejdere Af Katja Munch Thorsen Evaluering og feedback mellem ledelse og medarbejder er i fokus i denne artikel, der gennemgår, hvorfor det er vigtigt, og hvad både ledelse og medarbejder skal gøre for at få det til at fungere efter hensigten: at sikre øget læring og trivsel for eleverne. Co-teaching: To er bedre end én Af Andy Højholdt I denne artikel beskriver Andy Højholdt, hvad co-teaching er, hvordan man sikrer det de bedste omstændigheder i praksis, og hvorfor co-teaching er en meget nyttig tilgang til det tværprofessionelle samarbejde lige netop nu.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788771604764
  • Beskyttelse:
  • DRM
  • Udgivet:
  • 30. maj 2016
  • BLACK NOVEMBER
Leveringstid: Straks på e-mail

Beskrivelse af Skolen i Morgen. Nr. 8. Maj 2016.19. årgang. Tema: Ledelse af professionel, praksisnær kompetenceudvikling

Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler:
Nye tværfaglige lederteams – hvordan får man dem til at fungere effektivt?
Af Rasmus Thy Grøn og Claus Elmholdt
I denne artikel sættes der fokus på, hvad der skal til for at få nye tværfaglige lederteams til at fungere effektivt, så der produceres ledelse, der understøtter udviklende og sammenhængende læringsbaner for børn i den integrerede heldagsskole.
Deprivatisering af praksis gennem undervisningsrunder
Af Thomas R.S. Albrechtsen
Denne artikel diskuterer, hvordan lærere kan arbejde på at deprivatisere deres praksis ved hjælp af undervisningsrunder, hvad det kræver af ledelsen, og hvordan det kan understøtte arbejdet i et professionelt læringsfællesskab.
Evaluering og feedback mellem ledelse og medarbejdere
Af Katja Munch Thorsen
Evaluering og feedback mellem ledelse og medarbejder er i fokus i denne artikel, der gennemgår, hvorfor det er vigtigt, og hvad både ledelse og medarbejder skal gøre for at få det til at fungere efter hensigten: at sikre øget læring og trivsel for eleverne.
Co-teaching: To er bedre end én
Af Andy Højholdt
I denne artikel beskriver Andy Højholdt, hvad co-teaching er, hvordan man sikrer det de bedste omstændigheder i praksis, og hvorfor co-teaching er en meget nyttig tilgang til det tværprofessionelle samarbejde lige netop nu.

Brugerbedømmelser af Skolen i Morgen. Nr. 8. Maj 2016.19. årgang. Tema: Ledelse af professionel, praksisnær kompetenceudvikling



Find lignende bøger
Bogen Skolen i Morgen. Nr. 8. Maj 2016.19. årgang. Tema: Ledelse af professionel, praksisnær kompetenceudvikling findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.