Ledelse i Morgen Nr. 5. - Februar 2019 (E-tidsskrift, pdf) af Lone Belling Du sparer 18% ift. forlagets pris Spar 18% E-bog, PDF

Ledelse i Morgen Nr. 5. - Februar 2019 (E-tidsskrift, pdf)

af , , , ,
(Udvid)

Dette nummer af tidsskriftet Ledelse i Morgen indeholder følgende artikler:
Ydmyg og bæredygtig ledelse
Af Peter Andersen, Forlagsredaktør, Dafolo A/S
Skab en højere grad af lige muligheder i uddannelsessystemet
Af Pasi Sahlberg
I denne artikel viser den internationalt anerkendte uddannelsesforsker, hvordan vejen til større lighed og dermed en mere bæredygtig skole går igennem bl.a. øget fokus på ressourcer til specialundervisning og en undervisning, der tager udgangspunkt i hele barnet. Artiklen beskriver, hvordan man i Finland og USA har arbejdet med at skabe større lighed i skoler, og den giver en række konkrete bud på, hvordan man kan lade sig inspirere af disse eksempler.
Åben skole som løftestang for bæredygtig udvikling
Af Anette Schjødt Thorsen
Denne artikel tager udgangspunkt i to cases, der illustrerer, hvordan man inden for rammen ”den åbne skole” har arbejdet med bl.a. at nedbringe forbruget af el, vand og varme og derigennem styrke elevernes bevidsthed om og handlekompetence i forhold til FN´s verdensmål. Skoleledelsens opgave er at skabe et fælles udgangspunkt for arbejdet med bæredygtig udvikling, og her er åben skole og eksterne aktører en oplagt ramme for dette arbejde.
Bæredygtig dannelse gennem hele uddannelsessystemet
Af Lone Belling
Denne artikel sætter fokus på, hvordan uddannelsesledere i grundskole og ungdomsuddannelser kan arbejde med bæredygtighed og udvikling. Det handler både om at sætte en langsigtet strategi og understøtte medarbejdernes initiativer – og om at have modet til at sætte sig selv i spil. Centralt står en dannelsesproces, der leder mod en mere helhedsorienteret forståelse af verden – en bæredygtig dannelse.
Rammerne for projektet ”Den bæredygtige skole”
Af Martin Tinning
Denne artikel beskriver, hvordan man i Rudersdal Kommune arbejder med en skoleopbygning, hvor den enkelte medarbejder eller skole ikke står alene med skoleudviklingen, men understøttes af en tydelig ledelse, der skaber rammerne for fremtidens bæredygtige skole. Processen er bygget op om tre centrale udviklingslag: skolens kapacitetsopbygning, kompetencer/metoder og udvikling af praksis, som skolen og medarbejderne bevæger sig imellem.


  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788771609509
  • Beskyttelse:
  • DRM
  • Udgivet:
  • 2. april 2019

Andre udgaver:

  • 179,00 kr.
  • Straks på e-mail
  • 145,95 kr.
  • 33,05 kr. (18%)
Eller spar samlet 29% som medlem
  • 126,95 kr.
  • 52,05 kr. (29%)
  • Forudsætter medlemskab (ingen binding)
    1. uge gratis, herefter 79 kr./md. og kan opsiges når du vil.


Giv din bedømmelse

For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.

Andre købte også..
Andre bøger af Lone Belling
Se alle titler
Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.