Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Skolen i Morgen. Nr. 2. Oktober 2012. 16. årgang. Tema: Innovation i folkeskolen

Bag om Skolen i Morgen. Nr. 2. Oktober 2012. 16. årgang. Tema: Innovation i folkeskolen

Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler: Entreprenørskab, skole og dannelse Af Anders Rasmussen I artiklen stiller Anders Rasmussen spørgsmålet: Hvordan skaber og danner vi elever og studerende, som er i stand til at tage initiativ til og indgå i entreprenørielle processer? På den baggrund præsenteres fire dimensioner, som kan understøtte dannelsen af det entreprenørielle menneske, ligesom det konkretiseres, hvordan de fire dimensioner kan inddrages. Er innovation og entreprenørskab overhovedet noget for skolen? Af Lene Tanggaard og Rikke Johannesen Artiklen opridser mulige forskelle og ligheder mellem populære begreber som kreativitet, innovation, iværksætteri, entreprenørskab og foretagsomhed og uddyber, hvordan entreprenørskabsundervisning kan være en bæredygtig fornyelse af pædagogisk praksis. Desuden drøftes kort skoleledelsens rolle i ambitionen om at skabe en mere innovativ kultur i skolen. Innovation på skolens indre linjer - skolereformens dobbelte bundlinje Af Morten Fisker Folkeskolen, som vi kender den i dag, er i klemme mellem sine fysiske rammer og sin pædagogiske og organisatoriske intention. Nok så mange strukturændringer løser ikke opgaven – det gør kun mentale ombygninger, ændringer i den måde hvorpå vi tænker og brugers skolens rum. Forfatteren oplister en række eksempler på, hvordan der kan skabes forandringer i skolerne, som kan levere bedre læring for pengene og tilbyde synlig merværdi for lærere, elever og forældre.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788771603248
  • Beskyttelse:
  • DRM
  • Udgivet:
  • 31. oktober 2012
  • BLACK NOVEMBER
Leveringstid: Straks på e-mail

Beskrivelse af Skolen i Morgen. Nr. 2. Oktober 2012. 16. årgang. Tema: Innovation i folkeskolen

Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler:
Entreprenørskab, skole og dannelse
Af Anders Rasmussen
I artiklen stiller Anders Rasmussen spørgsmålet: Hvordan skaber og danner vi elever og studerende, som er i stand til at tage initiativ til og indgå i entreprenørielle processer? På den baggrund præsenteres fire dimensioner, som kan understøtte dannelsen af det entreprenørielle menneske, ligesom det
konkretiseres, hvordan de fire dimensioner kan inddrages.

Er innovation og entreprenørskab overhovedet noget for skolen?
Af Lene Tanggaard og Rikke Johannesen
Artiklen opridser mulige forskelle og ligheder mellem populære begreber som kreativitet, innovation, iværksætteri, entreprenørskab og foretagsomhed og uddyber, hvordan entreprenørskabsundervisning kan være en bæredygtig fornyelse af pædagogisk praksis. Desuden drøftes kort skoleledelsens rolle i
ambitionen om at skabe en mere innovativ kultur i skolen.
Innovation på skolens indre linjer - skolereformens dobbelte bundlinje
Af Morten Fisker
Folkeskolen, som vi kender den i dag, er i klemme mellem sine fysiske rammer og sin pædagogiske og organisatoriske intention. Nok så mange strukturændringer løser ikke opgaven – det gør kun mentale ombygninger, ændringer i den måde hvorpå vi tænker og brugers skolens rum. Forfatteren oplister en række eksempler på, hvordan der kan skabes forandringer i skolerne, som kan levere bedre læring for pengene og tilbyde synlig merværdi for lærere, elever og forældre.

Brugerbedømmelser af Skolen i Morgen. Nr. 2. Oktober 2012. 16. årgang. Tema: Innovation i folkeskolen



Find lignende bøger
Bogen Skolen i Morgen. Nr. 2. Oktober 2012. 16. årgang. Tema: Innovation i folkeskolen findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.