Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Skolen i Morgen. Nr. 2. Oktober 2015. 19. årgang. Tema: Elev- og læringscentreret skoleledelse i praksis

Bag om Skolen i Morgen. Nr. 2. Oktober 2015. 19. årgang. Tema: Elev- og læringscentreret skoleledelse i praksis

Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler: Ledelse tæt på praksis Af Marianne Buhl Hornskov og Maria Holkenfeldt Behrendt Med udgangspunkt i en ny undersøgelse fra Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) stiller denne artikel skarpt på, hvordan god skoleledelse tæt på undervisning og læring tager sig ud helt konkret. Når skoleledere observerer undervisning Af Malene Ringvad Denne artikel giver et bud på, hvorfor undervisningsobservation er en god ide, hvordan det kan gribes an i praksis, og hvordan en eventuel observationsguide til lederen kan udformes. Lærende le-del-se eller ledet læring? Af Ingelin Burkeland Denne artikel fokuserer på, hvordan skolelederen skaber et godt og læringsfremmende miljø på skolen. Der argumenteres bl.a. for, at lederen skal turde vise noget af ”sig selv” og selv bane vejen for den gode læringsfremmende kultur. Viden – en fælles udfordring for ledelse og medarbejdere Af Søren Buhl Hornskov Med afsæt i den internationale forsknings bud på, hvordan skoler succesfuldt kan udvikle og bruge viden, data og evidens i en undersøgende praksis, beskriver denne artikel de udfordringer der ligger i at skabe et godt vidensgrundlag for udvikling af skolen. Klumme: Skal vi ikke bare kalde ”læringsmålstyret undervisning” for undervisning? Af Peter Andersen

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788771603408
  • Beskyttelse:
  • DRM
  • Udgivet:
  • 30. oktober 2015
  • BLACK NOVEMBER
Leveringstid: Straks på e-mail

Beskrivelse af Skolen i Morgen. Nr. 2. Oktober 2015. 19. årgang. Tema: Elev- og læringscentreret skoleledelse i praksis

Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler:
Ledelse tæt på praksis
Af Marianne Buhl Hornskov og Maria Holkenfeldt Behrendt
Med udgangspunkt i en ny undersøgelse fra Danmarks Evalueringsinstitut (EVA)
stiller denne artikel skarpt på, hvordan god skoleledelse tæt på undervisning og læring tager sig ud helt konkret.

Når skoleledere observerer undervisning
Af Malene Ringvad
Denne artikel giver et bud på, hvorfor undervisningsobservation er en god ide,
hvordan det kan gribes an i praksis, og hvordan en eventuel observationsguide til lederen kan udformes.
Lærende le-del-se eller ledet læring?
Af Ingelin Burkeland
Denne artikel fokuserer på, hvordan skolelederen skaber et godt og læringsfremmende miljø på skolen. Der argumenteres bl.a. for, at lederen skal turde vise noget af ”sig selv” og selv bane vejen for den gode læringsfremmende kultur.

Viden – en fælles udfordring for ledelse og medarbejdere
Af Søren Buhl Hornskov
Med afsæt i den internationale forsknings bud på, hvordan skoler succesfuldt kan udvikle og bruge viden, data og evidens i en undersøgende praksis, beskriver denne artikel de udfordringer der ligger i at skabe et godt vidensgrundlag for udvikling af skolen.

Klumme: Skal vi ikke bare kalde ”læringsmålstyret undervisning” for undervisning?
Af Peter Andersen

Brugerbedømmelser af Skolen i Morgen. Nr. 2. Oktober 2015. 19. årgang. Tema: Elev- og læringscentreret skoleledelse i praksis



Find lignende bøger
Bogen Skolen i Morgen. Nr. 2. Oktober 2015. 19. årgang. Tema: Elev- og læringscentreret skoleledelse i praksis findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.